آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ترامپ: فکر می‌کنم هزاران نفر را در ایران کشته‌اند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ترامپ
رئیس‌‌جمهور آمریکا در کنفرانس سالانه شورای اسرائیلی-آمریکایی برای چندمین بار با حمایت از ناآرامی‌های اخیر در ایران، مدعی شد که در ایران هزاران و هزاران نفر از معترضان را کشته‌اند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) در کنفرانس سالانه شورای «اسرائیلی-آمریکایی» بار دیگر اتهام‌زنی به ایران را تکرار کرد و تهران را به تأمین بودجه «خشونت، هرج و مرج و ضرب و شتم» متهم کرد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان آغاز به کار، سیاست فشار حداکثری علیه مردم ایران را در پیش گرفته،  با ژستی انساندوستانه گفت که «بزرگترین قربانیان» سیاست‌های ایران، «خود مردم این کشور» هستند.

 

ترامپ در ادامه سخنان خود برای چندمین بار از ناآرامی‌‌های اخیر ایران حمایت کرد و گفت: «در هفته‌های اخیر، ما شاهد برخاستن مردم ایران برای به دست گرفتن سرنوشت کشورشان بودیم».

 

وی مقامات ایران را به کشتار معترضان متهم کرد و گفت: «دیکتاتوری رژیم (ایران) در پاسخ، صدها و صدها و شاید هزاران نفر از آن مردم را کشت. هزاران نفر را بازداشت کرد و رژیم ایران، اینترنت را قطع کرد».

 

ترامپ در حالی به ایران اتهام کشتار هزاران نفر را می‌زند که هیچ آمار رسمی از تلفات آشوب‌های اخیر تاکنون اعلام نشده و آمارهای غیرموثقی که رسانه‌ها و نهادهای غربی مورد ادعا قرار می‌دهند نیز صدها نفر از عدد هزار کمتر است.

 

طبق این گزارش، وی بار دیگر با اعلام این اطلاعات غلط گفت: «من معتقدم که هزاران و هزاران نفر کشته شده‌اند».

 

علیرغم آنکه فشار تحریم‌های آمریکا، موجب افزایش فشار اقتصادی به مردم ایران شده، ترامپ تأکید کرد: «آمریکا همیشه در کنار مردم ایران برای مبارزه عادلانه و به حق آنها برای آزادی خواهد بود».

 

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ضمن تأکید بر تعهد خود در قبال رژیم صهیونیستی گفت: «ما هرگز به رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا یا مرگ بر اسرائیل می‌دهد، اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نمی‌دهیم».

 

علیرغم آنکه گزارش‌های پی در پی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر پایبندی تهران به تعهدات هسته‌ای‌اش تأکید داشت، ترامپ بیش از یکسال پیش از برجام خارج شد و روز گذشته در سخنرانی خود در توجیه این اقدام خود گفت: «من از توافق با ایران خارج شدم تا مانع دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای شوم».

 

پایگاه خبری «صدای آمریکا» نیز با انتشار بخشی از سخنان ترامپ درباره ایران نوشت که رئیس‌جمهور آمریکا به آزادی «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران بازداشت بود، نیز گفت: «ما برای آزادی آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران تلاش می‌کنیم. ما امروز (دیروز شنبه) شاهد آزادی ژیو وانگ دانشجوی پرینستون بودیم که در دوره اوباما بی‌گناه در ایران بازداشت شد و درحالیکه جاسوس نبود، سه سال زندانی بود».

 

روز شنبه جمهوری اسلامی ایران «ژیو وانگ» تبعه آمریکا را که به جرم جاسوسی و همکاری با آژانس اطلاعاتی آمریکا (سیا) در زندان به سر می‌برد، به ازای آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پژوهشگر برجسته ایرانی، آزاد کرد. آمریکا دکتر سلیمانی را به دلیل انتقال داروهای لازم برای درمان بیماران سرطانی، به نقض تحریم‌های ایران متهم کرده بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------