آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ادعایی ایران علیه زیرساختهای شهری



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,حمله سایبری
مقامات تل آویو بار دیگر تهران را به حمله سایبری علیه زیرساختهای شهری اسرائیل متهم کردند؛ اتهامی که ایران قاطعانه رد می کند. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه «تایمز آو ایزرئیل» در گزارشی اعلام کرد که یک «هیأت بلندپایه امنیتی» در اسرائیل «حمله سایبری و ادعایی ایران» به تأسیسات آب شهری در تل آویو را محکوم کرده است.

 

این حمله ادعایی که گفته می‌شود در اواخر آوریل صورت گرفته، از نگاه مقامات رژیم صهیونیستی به مثابه «تشدید قابل توجه» [تعارض] از سوی ایران تلقی می‌شود که به دلیل هدف قرار دادن تأسیسات شهری «از خطوط قرمز عبور کرد». این مقامات همچنین می‌گویند که به رغم مشکلات جزئی که از سوی شوراهای محلی گزارش شد، این حمله خسارت اندکی وارد کرده است.

 

در این گزارش به نقل از یک مقام اسرائیلی آمده است: «این حمله‌ای علیه تمام قوانین جنگ بود. حتی ما انتظار چنین چیزی را از جانب ایرانیان نداشتیم».

 

بنا بر این گزارش، تل آویو در حال بررسی واکنش‌های احتمالی به این حمله ادعایی ایران است.

 

نخستین بار شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا این حمله ادعایی را گزارش داد. پیش از آن مرجع مربوطه در حوزه آب شهری و همچنین «هیأت ملی سایبری اسرائیل» اعلام کردند که «به سیستم‌های کنترل و فرماندهی آب یک نفوذ سایبری صورت گرفته است». گزارشها ادعا می‌کنند که ایران از سرورهای آمریکا برای این نفوذ سایبری استفاده کرده است- ادعایی که آمریکا هرگز آن را تأیید نکرد.

 

اما در مقابل، تهران با رد این اتهام، مسئولیت این حمله سایبری را نپذیرفت. در همین ارتباط، «علیرضا میریوسفی» سخنگوی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت که «دولت ایران در هیچ جنگ سایبری شرکت ندارد».

 

گفتنی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اغلب اوقات ایران را به انجام حملات سایبری متهم می‌کند و مدعی است که این حملات به صورت روزانه صورت می‌گیرد و از این رو تل آویو ناگزیر است هر روز آنها را «رصد کرده و با آنها مقابله کند».

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------