آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن میردامادی: روسیه از بروز درگیری بین ایران و اسرائیل ناخشنود نیست

یهارنیوز نوشت: محسن میردامادی، آخرین دبیرکل جبهه مشارکت و رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ششم و از اعضای حزب اتحاد ملت است. چهره سیاسی که نظرات و مواضع او،…

کاخ سفید: تعمدی در عدم تماس بایدن با نتانیاهو وجود نداشته/مشخص شدن مسئول هدایت مذاکرات تل‌آویو و واشنگتن در خصوص برجام



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سخنگوی کاخ سفید
سخنگوی کاخ سفید برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این‌که رئیس‌جمهوری آمریکا عامدانه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تماسی نداشته و در صدد نادیده گرفتن وی بوده است را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این‌که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا عامدانه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تماسی نداشته و در صدد نادیده گرفتن وی بوده است را رد کرد.

 

ساکی افزود که این تماس تلفنی در آینده نزدیک انجام خواهد شد ولی به تاریخ مشخصی برای این گفت‌وگو اشاره‌ای نکرده است.

 

بر اساس این گزارش، در حالی که بیش از ۲۰ روز از شروع به کار دولت بایدن می‌گذرد، وی هنوز او با نخست‌وزیر اسرائیل صحبت نکرده است که این امر باعث تعحب ناظران و کارشناسان خاورمیانه شده است.

 

این در حالی است که «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ» رؤسای جمهوری پیشین آمریکا هر دو در نخستین روزهای شروع کار خود با نخست‌وزیر اسرائیل گفت‌وگو کرده بودند.

 

«تایمز آو اسرائیل» خبر داد:«مئیر بن شابات» مسئول هدایت مذاکرات تل‌آویو و واشنگتن در خصوص برجام می‌شود

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است مشاور امنیت ملی این رژیم را به عنوان مسئول هدایت مذاکرات تل‌آویو و واشنگتن در خصوص برجام معرفی کند.

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سخنگوی کاخ سفید

 

به گزارش ایلنا، روزنامه «تایمز آو اسرائیل» گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است «مئیر بن شبات» مشاور امنیت ملی این رژیم را به عنوان مسئول هدایت مذاکرات تل‌آویو و واشنگتن در خصوص برجام معرفی کند.

 

بر اساس این گزارش، بن شبات با کشورهای عضو برجام و هم‌پیمانان منطقه‌ای، درباره چشم‌انداز برجام گفت‌وگو خواهد کرد.

 

پیش از این، پایگاه خبری «اکسیوس» گزارش داده بود که احتمال می‌رود نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  نماینده ویژه‌ای را برای گفت‌وگو با ایالات متحده در مورد ایران منصوب کند.

 

این نماینده ویژه مجاز به انجام مذاکرات از طرف نخست‌وزیر اسرائیل خواهد بود.

 

بر اساس این گزارش، نتانیاهو همچنین در تلاش است تا یک تیم تشکیل دهد که مسئول «تهیه استراتژی جلب مشارکت دولت بایدن در پرونده هسته‌ای ایران» باشد.

 

بنا بر اعلام اکسیوس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی احتمالاً از هر دو پروژه برای بحث در مورد برنامه هسته‌ای ایران با تیم جدید کاخ سفید استفاده خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------