آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن میردامادی: روسیه از بروز درگیری بین ایران و اسرائیل ناخشنود نیست

یهارنیوز نوشت: محسن میردامادی، آخرین دبیرکل جبهه مشارکت و رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ششم و از اعضای حزب اتحاد ملت است. چهره سیاسی که نظرات و مواضع او،…

سناتور آمریکایی: توافق با ایران باید مورد توافق هر دو حزب قرار گیرد



سناتور آمریکایی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سناتور جمهوریخواه آمریکایی هر گونه توافق دولت بایدن با ایران بدون هماهنگی با کنگره را مردود دانست. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با وعده‌های بی سرانجام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای احیای برجام، قانونگذاران کنگره با بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای ایران مخالف هستند.

 

بر این اساس، جیمز اینهاف، سناتور جمهوریخواه کمیته نیرو‌های مسلح مجلس سنا با صدور بیانیه ای، هر گونه تلاش دولت بایدن برای بازگشت به برجام را محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است: گرچه دولت بایدن متعهد به اتخاذ سیاستی متفاوت در قبال ایران است، اما به نظر می‌رسد دولت وی در تلاش برای بازگشت به توافق به شدت معیوب برجام است.

 

این سناتور تاکید کرد: تنها راهکار دیپلماتیک در قبال ایران دستیابی به راه حلی است که از حمایت فراحزبی برخوردار باشد. این مهم بدان معناست که دولت بایدن باید با هماهنگی با کنگره به دنبال دستیابی به توافقی قاطع با ایران باشد. این توافق باید شامل پایان حمایت تهران از تروریسم، مهار برنامه موشکی ایران، جلوگیری دائمی از دستیابی ایران به توانمندی‌های تسلیحاتی باشد. همچنین این توافق باید مورد حمایت شرکا و متحدان منطقه‌ای ما قرار بگیرد.

 

وی در پایان تاکید کرد: ما به صورت فراحزبی در سال ۲۰۱۵ توافق برجام را رد کردیم. حال اگر دولت بایدن به دنبال احیای این توافق نامناسب باشد، بار دیگر آن را در کنگره رد خواهیم کرد.

 

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال طی گزارشی به موضوع برگزاری نشست وین در روز سه‌شنبه که نخستین دیدار پس از رایزنی‌های طرف‌های ایرانی و آمریکایی در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی است پرداخت.

 

این روزنامه آمریکایی به نقل از برخی منابع آگاه از تلاش حاضران در این نشست برای حصول دو توافق جداگانه پیرامون برجام خبر داد. توافقی که دولت ترامپ در ماه مه سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده است.

 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده است که این نشست در پی تدوین یک توافق با آمریکا و توافقی دیگر با ایران در خصوص تحقق گام‌های لازم برای بازگشت به برجام و همچنین زمان‌بندی آن است.

 

براساس گزارش این روزنامه، نشست وین از جمله گسترده‌ترین تلاش‌ها در جهت احیای برجام آن هم پس از روی کار آمدن جو بایدن، به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا قلمداد می‌شود.

 

در این نشست مقامات ارشدِ طرف‌های توافق هسته‌ای از جمله؛ ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، چین و اتحادیه اروپا به همراه برخی از مقامات ارشد آمریکا حضور دارند که البته مقامات کشورمان هر گونه گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا در خصوص مسائل هسته‌ای را منتفی دانسته اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------