آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: حرکت 2 ناو جنگی ایران به مقصد احتمالی ونزوئلا



این 2 ناو جنگی ایران در حال دور زدن سواحل شرقی آفریقا و عزیمت به مقصد احتمالی اقیانوس اطلس و سواحل ونزوئلا هستند. 

چند مقام مطلع آمریکایی به وب سایت خبری آمریکایی" پولیتیکو" گفتند 2 ناو جنگی ایران در حال دور زدن آب های ساحلی شرق آفریقا و به احتمال زیاد در حال عزیمت به مقصد ونزوئلا هستند.

 

به گزارش عصرایران، 3 مقام مطلع آمریکایی به اعلام این خبر به پولیتیکو گفتند نهادهای امنیت ملی آمریکا حرکت 2 ناو جنگی ایرانی به مقصد احتمللی ونزوئلا را زیر نظر دارند.

 

بنا به اعلام منابع آمریکایی یکی از این 2 ناو "ناو مکران" است که پیشتر یک نفتکش بوده و در سال گذشته تبدیل به ناو جنگی شده است. طبق اعلام منابع آمریکایی این دو ناو ایرانی در حال دور زدن قاره آفریقا و حرکت به سمت اقیانوس اطلس و به احتمال زیاد به مقصد بنادر ونزوئلا هستند. از محموله این دو ناو و ماموریت احتمالی آنها اطلاعی در دست نیست و منابع ونزوئلایی و ایرانی به سوال پولیتیکو درباره این ناوها پاسخی نداده اند.

 

ناو مکران/ عکس آرشیوی/ نیروهای مسلح ایران

ناو جنگی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

ایران پیشتر و در دوره ترامپ بارها علی رغم هشدارها و حتی تهدید آمریکا نفتکش هایی را با محموله بنزین به بنادر ونزوئلا ارسال کرده است.

 

به نوشته پولیتیکو، دو کشور ایران و ونزوئلا - که هر دوی آنها با تحریم های شدید ایالات متحده روبرو هستند - طی چند سال اخیر روابط نزدیکی برقرار کرده و با یکدیگر در حوزه هایی چون صادرات بنزین ایران در قبال طلا و نیز احداث کارخانه تولید خودرو و سیمان ایران در ونزوئلا همکاری داشته اند.

 

یک مقام مطلع آمریکایی به پولیتیکو گفته آمریکا به مقاٰم‌های ارشد حکومت "نیکولاس مادورو" رییس جمهوری ونزوئلا هشدار داده که استقبال از ناوهای ایران کاری اشتباه خواهد بود، اما معلوم نیست که آیا مادورو به این هشدار توجه خواهد کرد یا نه.

 

به نوشته پولیتیکو حضور ناو‌های جنگی ایرانی در حیاط خلوت آمریکا می تواند چالشی برای اقتدار آمریکا در منطقه باشد و به احتمال زیاد سبب دامن زدن به مباحثی در واشنگتن درباره تصمیم جو بایدن برای آغاز مجدد مذاکرات با ایران بر سر احیای برجام خواهد شد.

 

پولیتیکو در ادامه به قابلیت های نظامی ناو جنگی مکران اشاره کرده و نوشته:" ناو مکران که 755 فوت طول دارد و امسال به بهره برداری رسیده است، بنا به اعلام رسانه ها در ایران قابلیت جنگ الکترونیک و ماموریت های ویژه دارد و مقامات ایرانی از توانایی های موشکی و تسلیحاتی این ناو جنگی به خود می بالند. طبق اعلام منابع ایرانی این ناو جنگی قادر به حمل 6 تا 7بالگرد و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین است."

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------