آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پوتین و بایدن درباره ایران و ثبات استراتژیک گفتگو می کنند



 رئیس جمهور روسیه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
مشاور رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه در اظهاراتی عنوان داشت که «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» در ژنو در خصوص ثبات استراتژیک و جرایم سایبری گفتگو خواهند کرد. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «یوری یوشاکوف» مشاور رئیس جمهور روسیه درباره محور مذاکرات روسای جمهور آمریکا و روسیه که قرار است در ژنو انجام شود گفت: دستور کار جلسه آینده ولادیمیر پوتین و جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، شامل موضوعات مربوط به ثبات استراتژیک، مبارزه با کرونا، امنیت سایبری و همچنین مشکلات منطقه ای خواهد بود.

 

وی در ادامه گفت: مسائل اصلی همچون ثبات استراتژیک، امنیت اطلاعات و مبارزه با جرایم اینترنتی، چشم اندازهای توسعه روابط روسیه و ایالات متحده هستند. موضوعات برجسته خاص روابط دو جانبه به طور جداگانه مورد بحث قرار خواهد گرفت و سپس مباحث همکاری های اقتصادی، تغییرات اقلیمی، قطب شمال و البته مبارزه با ویروس کرونا محور گفتگوهای پوتین و بایدن خواهند بود.

 

یوشاکوف در ادامه افزود: رهبران دو کشور در مورد حل و فصل مسائل خاورمیانه، اوضاع سوریه، لیبی، افغانستان، اوضاع در شبه جزیره کره و همچنین برنامه هسته ای ایران گفتگو خواهند کرد و نگاه ویژه ای نیز به موضوع قره باغ و مسائل بلاروس خواهند داشت.

 

به گفته این مقام روس، بحران اوکراین در میان سایر موضوعات منطقه ای مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------