آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واشنگتن: به ادامه مذاکرات بعد از انتخابات متعهد هستیم/انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، «آزاد و عادلانه نبوده»



 انتخابات ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به تداوم گفت‌وگوها با ایران برای احیای توافق هسته‌ای، بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز متعهد است. 

به  گزارش العام ؛ دولت آمریکا بامداد یکشنبه به پیروزی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران واکنش نشان داد.

 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به تداوم گفت‌وگوها با ایران برای احیای توافق هسته‌ای، بعد از انتخابات نیز متعهد است.

 

در این بیانیه اما با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران و به روال معمول دشمنی آمریکا با حماسه حضور مردم در انتخابات‌های متعدد، ادعا شده که انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، «آزاد و عادلانه نبوده» است.

 

این ادعا در حالی است که تاکنون سران کشورهای مختلف مانند «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، «برهم صالح» رئیس‌جمهور و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان، «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رئیس دولت امارات، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، «هیثم بن طارق» سلطان عمان و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پیام‌هایی جداگانه پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

 

پیش از این، اتحادیه اروپا اعلام کرده بود نشست رسمی کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و آمریکا روز یکشنبه در وین برگزار می‌شود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------