آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش پمپئو به انتخاب ابراهیم رئیسی



 پمپئو ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در بخشی از یک گفت و گو مطرح کرد که دولت جدید آمریکا باید از رویکرد دولت دونالد ترامپ برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کند. 

 به گزارش ایسنا به نقل از شبکه فاکس نیوز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در بخشی از یک گفت‌وگو با این شبکه درباره رویکردی که دولت جو بایدن باید در قبال ایران اتخاذ کند، گفت: ما اهرم فشارهای زیادی برای این دولت بر جای گذاشتیم، یعنی هزار و خورده ای تحریم علیه مقامات ایران و اقتصادش. ما ائتلافی از کشورهای خلیج فارس و دوست و متحدمان اسرائیل ایجاد کردیم، تمام کارها را کردیم تا ایران را محدود کنیم و مانع در اختیار داشتن پول و منابع  تمام چیزهایی برای آن ها شویم که شاهدش بودیم. شما زمانی را یادتان می آید که چند سال پیش چرخ دستی های پول نقد به ایران دادند. به این دولت اهرم فشارهای زیادی برای اعمال فشار علیه ایرانی ها داده شده است. 

 

پمپئو ادامه داد: از غنی سازی گفتید، شاهد هستید که آن ها جدا می خواهند دوباره به آمریکا فشار بیاورند تا امتیازات بیشتری پای میز مذاکره بگیرند. آن ها همین هفته کسی به نام ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور جدیدشان انتخاب کردند.

 

وی در ادامه مدعی شد: رئیسی کسی نیست که با او مذاکره کنیم. این حکومت، حکومتی نیست که با آن تعامل کنیم. ما باید کارزار فشار حداکثری را به کار ببندیم تا این حکومت را مجبور کنیم رفتارش را تغییر دهد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------