آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اولیانوف: تاریخ برگزاری دور هفتم مذاکرات برجام، هنوز مشخص نشده



   اولیانوف ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد، تاریخ برگزاری دور هفتم مذاکرات برجام، هنوز مشخص نشده است.

به  گزارش فارس؛  یک مقام ارشد روسیه اعلام کرد که هنوز تاریخ دقیق برگزاری دور هفتم مذاکرات وین درباره برجام مشخص نشده است.

 

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز پنجشنبه درباره احتمال برگزاری دور هفتم مذاکرات در وین درباره احیای توافق هسته‌ای ایران (برجام) اظهارنظر کرد.

 

این دیپلمات ارشد مسکو که همواره طی سال‌های اخیر در جلسات کمیسیون مشترک برجام شرکت داشته است، در توییت امروز خود تاکید کرد، هنوز تاریخ دقیق برگزاری دور تازه مذاکرات در وین مشخص نشده است.

 

اولیانوف در توییت خود نوشت: «تاریخ شروع هفتمین دور مذاکرات وین درباره برنامه جامع اقدام مشترک هنوز مشخص نشده است. بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران به زمان بیشتری برای آماده کردن خودش نیاز دارد و این طبیعی است».

 

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین افزود: «اگرچه بلاتکلیفی‌های امروز منافع هیچ کشوری را تامین نمی‌کند و هر چه زودتر مذاکرات از سر گرفته شود، بهتر است».

 

پیام توییتری اولیانوف در شرایطی منتشر شده که تا کنون در وین 6 دور مذاکرات غیر مستقیم بین ایران و آمریکا درباره احیای برجام صورت گرفته و طی روزهای اخیر اظهارنظرهای زیادی درباره احتمال برگزاری دور هفتم مذاکرات انجام شده است.

 

هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست «سید عباس عراقچی» در این 6 دور مذاکرات اعلام کرده است که در صورت پایبندی آمریکا به تعهدات برجامی خود، ایران آماده است توقف اقدامات جبرانی خود است.

 

پیش از این «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی نشست خبری سوم تیرماه درباره اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن مبنی بر این‌که نشانه‌ای مبنی بر تصمیم ایران برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای مشاهده نکرده‌ایم، گفته بود: یادآوری می‌کنم دولت آمریکا نه تنها از برجام خارج شده، بلکه نقض کننده همه تعهداتش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ است و به عنوان طرفی است که سابقه بسیار سیاهی در اجرای تعهداتش ذیل برجام دارد و در موضعی نیست که جز بازگشت به تعهداتش و عمل به تعهداتش برگردد.

 

خطیب زاده خطاب به دولتمردان آمریکایی افزود: «توصیه می‌کنیم به جای لفاظی‌ها به اقدام عملی فکر کنند. هم اراده و هم برداشتن تحریم‌ها را راستی آزمایی می‌کنیم، اگر اراده لازم و رفع تحریم‌ها را در طرف آمریکایی بیینم، ما بعد از راستی آزمایی اقدامات جبرانی خود را انجام خواهیم داد».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------