آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ماجرای دست‌نوشته بایدن درباره ایران در دیدار با الکاظمی



رئیس جمهور آمریکا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر عراق دست‌نوشته‌ای که در آن اشاراتی به ایران هم شده بود، به همراه داشت که از متن آن از دید رسانه‌ها مخفی نماند.

به گزارش ایسنا به نقل از القدس العربی، دوربین خبرنگاران تصویر برگه‌ای را ثبت کردند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با مصطفی الکاظمی،نخست وزیر عراق در دست داشت.

 

رئیس جمهور آمریکا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دست‌نوشته جو بایدن حاوی دو جمله است که با بزرگنمایی تصویر قابل خواندن است؛ جمله اول درخصوص تصمیم واشنگتن درمورد پاسخ به حمله علیه نیروهای آنان در عراق است و در جمله دوم آمده است که ایران باید توقف حملات علیه آمریکا را جدی بشمارد.

 

بر اساس این گزارش، علیرغم اینکه محتوای دقیق این دست‌نوشته واضح نیست اما به نظر می رسد درخصوص مساله حملاتی است که آمریکا مدعی است مجموعه های مسلح مورد حمایت ایران در عراق علیه نیروهای آمریکایی انجام می دهند.

 

رئیس جمهور آمریکا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

فعالان فضای مجازی با انتشار تصاویر این دیدار می‌گویند، احتمال اینکه بایدن سهوا دست‌نوشته خود را مقابل دوربین خبرنگاران قرار داده باشد کم است و به نظر می‌رسد این اقدام بیشتر ارسال پیام به ایران بوده است.

 

جو بایدن طی دیدار با الکاظمی در کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن در پایان سال جاری میلادی به ماموریت جنگی خود در عراق پایان می دهد و مرحله جدیدی از همکاری نظامی با این کشور را آغاز می کند.

 

رئیس جمهور آمریکا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------