آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ابراز نگرانی آمریکا درباره حادثه کشتی اسرائیلی در دریای عمان



 وزارت امور خارجه آمریکا,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره حادثه کشتی اسرائیلی در دریای عمان ابراز نگرانی کرد و گفت آمریکا در حال همکاری با شرکای بین المللی برای روشن شدن حقایق است. 

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که  با بازماندگان قربانیان حمله اخیر به کشتی "مرسر استریت" در دریای عمان ابراز همدردی می کنیم و از وقوع چنین حمله‌هایی به شدت نگران هستیم.

 

وی در حساب کاربری توییتر خود افزود که آمریکا برای کمک‌رسانی و یافتن واقعیت‌ها با شرکای بین‌المللی خود در حال همکاری است

 

جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در نشستی تلفنی با خبرنگاران آمریکایی گفت که  کشورش از گزارش ها مبنی بر حمله به یک نفتکش اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان بسیار نگران است و وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارد.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت کشتیرانی صهیونیستی «زودیاک ماریتیم» ادعا کرد: دو خدمه کشتی حادثه دیده در نزدیک عمان کشته شده اند.

 

در همین حال،‌ شبکه المیادین، در گزارشی از حادثه کشتی صهیونیستی در سواحل کشور عمان، به نقل از یک شرکت امنیت دریایی به نام «دریاد گلوبال» اعلام کرده که حمله با استفاده از یک پهپاد صورت گرفته است.

 

این شرکت امنیتی دریایی همچنین مدعی شده که کشتی یاد شده هدف دو حمله قرار داشته است که ماهیت حمله دوم هنوز مشخص نیست. هنوز جزئیات کاملی در باره حادثه کشتی صهیونیستی از سوی منابع رسمی منتشر نشده است و جزییات آن، از صبح امروز به صورت قطره چکانی در رسانه ها درز شده است.

 

سازمان بازرگانی دریایی ارتش انگلیس پیش از این در بیانیه کوتاهی گفته بود که این حادثه اواخر پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره "مصیره" کشور عمان و در فاصله نزدیک به ۳۰۰ کیلومتری مسقط پایتخت این کشور واقع در شبه جزیره عربی رخ داده و انگیزه آن، دزدی دریایی نبوده است.

 

درحالی که وزارت دفاع انگلیس کشتی هدف قرار گرفته در سواحل عمان را در مالکیت رژیم اسرائیل دانسته بود، رادیوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که "این کشتی ژاپنی است و توسط یک شرکت اسرائیلی به مالکیت «ایان عوفر» بازرگان اسرائیلی اداره می شود".

 

ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------