آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

پیام بایدن درباره نشست بغداد | قدردانی برهم صالح از حمایت های ایران از عراق



 جو بایدن,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس جمهور آمریکا ضمن استقبال از برگزاری موفق نشست منطقه‌ای حمایت از عراق در بغداد،به ادامه حمایت ایالات متحده از عراق و تلاش برای "برقراری ثبات در سراسر خاورمیانه " متعهد شد.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نتایج "نشست منطقه‌ای حمایت از عراق" در بغداد را ستود و خاطرنشان کرد، این دیپلماسی که در چارچوب تلاش برای کاهش تنش بین کشورهای همسایه و گسترش همکاری‌ها در سراسر خاورمیانه صورت می‌گیرد، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

 

در بیانیه کاخ سفید آمده است: "ایالات متحده همچنان در کنار شریک عراقی خود است تا با هم در جهت دستیابی به ثبات بیشتر در سراسر خاورمیانه همکاری کنیم. ما همچنان متعهد به تقویت روابط دوجانبه خود تحت توافقنامه چهارچوب استراتژیک هستیم."

 

در این بیانیه همچنین به نقل از بایدن عنوان شده است: "زمانی که ماه گذشته با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دفتر بیضی شکل کاخ سفید ملاقات کردیم، درباره نقش مهم عراق در منطقه و تلاش‌های قابل توجهی که توسط دولت عراق ، از جمله دولت اقلیم کردستان عراق، برای بهبود روابط عراق و همسایگانش گفتگو کردیم. "

 

در پایان بیانیه کاخ سفید آمده است: "دیپلماسی باید ابزار شماره یک سیاست خارجی ما باشد و ما از داشتن شرکایی که این دیدگاه را دارند، خوشحالیم."

 

وعده بلینکن در گفتگو با برهم صالح بعد از پایان نشست بغداد

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور عراق بر تعهد بلند مدت ایالات متحده جهت حمایت از عراق و ساختن کشوری قوی‌، با ثبات و شکوفا تاکید کرد.

 

 به نقل از شفق نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی روز شنبه با برهم صالح، رئیس جمهور عراق گفت: "کار از بین بردن داعش به پایان نرسیده است، اما در حال تبدیل شدن به مرحله جدیدی است که به توانایی‌های امنیت عراق بستگی دارد".

 

بلینکن همچنین از "تلاش‌های دولت عراق برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در اکتبر آینده" قدردانی و بر حمایت طولانی مدت کشورش از عراق و ساختن کشوری قوی، با ثبات و شکوفا تاکید کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که "واشنگتن به آموزش و مشاوره نیروهای عراقی ادامه خواهد داد".

 

تماس بلینکن چند ساعت پس از برگزاری موفقیت آمیز نشست منطقه‌ای حمایت از عراق انجام شد.

 

 قدردانی برهم صالح از حمایت های ایران از عراق

برهم صالح در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از حمایت های ایران از عراق و‌ همچنین حضور هیأت ایرانی در نشست بغداد قدردانی کرد.

 

 برهم صالح امیرعبداللهیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست منطقه ای حمایت از عراق به بغداد سفر کرده است، شنبه شب با برهم صالح رئیس جمهور این کشور دیدار و ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان و تبریک برگزاری موفق نشست بغداد، حمایت جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق را مورد تاکید قرار داد.

 

برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار با تشکر از حضور هیأت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست منطقه ای حمایت از عراق، انجام اولین سفر خارجی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مقصد عراق را مهم خواند و از حمایت های ایران از عراق تقدیر کرد.

 

تحولات منطقه، همکاری اقتصادی و تجاری کشورهای منطقه و لزوم بسط و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور عراق در این دیدار بود.

 

امیرعبداللهیان همچنین با نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق نیز دیدار کرده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------