آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

«رابرت مالی» برای گفتگو پیرامون ایران به پاریس و مسکو سفر می کند



وزارت خارجه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزارت خارجه ایالات متحده از سفر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به مسکو و پاریس و دیدار وی با مقامات روسیه و اروپا ظرف هفته جاری خبر داد. 

به گزارش  مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه ایالات متحده روز سه شنبه به وقت واشنگتن اعلام کرد که «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قرار است طی هفته جاری به دو کشور روسیه و فرانسه سفر کند.

 

طبق اعلام وزارت خارجه ایالات متحده، هدف از سفر این دیپلمات بلندپایه آمریکایی به مسکو و پاریس، گفتگو با مقامات روسیه و اروپا پیرامون برنامه هسته‌ای ایران عنوان شده است.

 

گفتنی است، رابرت مالی جمعه گذشته با چشم‌پوشی از واقعیت خروج یکجانبه و خودسرانه ایالات متحده از برجام و همچنین سنگ اندازی مقامات واشنگتن برای احیای این توافق تاریخی، مدعی شد که واشنگتن «برای اینکه ایران تصمیم خود را برای ازسرگیری گفتگوها در خصوص احیای برجام بگیرد، نمی‌تواند تا ابد منتظر بماند!»

 

وی در ادامه ادعاهایش افزود: «ما نمی‌توانیم تا ابد منتظر بمانیم که ایران به پیشرفتهای هسته‌ای خود ادامه دهد چون در مقطعی پیشرفتهای آنان به گونه‌ای خواهد بود که بازگشت به برجام برای ایالات متحده ارزشمندی کمتری خواهد داشت».

 

لازم به ذکر است، شش دور مذاکرات غیرمستقیم مقامات ایران و آمریکا تاکنون در وین، پایتخت اتریش برگزار شده است که در این مذاکرات ایران خواستار لغو تمام تحریم‌های وضع شده از سوی دولت پیشین آمریکا برای بازگشت به پایبندی به تعهدات خود ذیل برجام شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------