آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اکسیوس: اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند

اکسیوس از قول ۵ منبع آگاه امریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند. این منبع در ادامه افزود: حمله دوشنبه…

رئیسی: آمریکا در حال افول است و روز به روز ضعیف‌تر می شود



ابراهیم رئیسی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در تماس تلفنی دانیل اورتگا رئیس‌جمهور نیکاراگوئه خاطرنشان کرد: ملت ایران به رغم موانع و مشکلات، پیشرفت خود را متوقف نکرده و نخواهد کرد و اطمینان داریم نیکاراگوئه نیز بر تهدید و تحریم آمریکا غلبه خواهد کرد، چرا که امروز آمریکا در حال افول است و روز به روز ضعیف‌تر می شود. روسای جمهور ایران و نیکاراگوئه در گفت‌وگوی تلفنی بر تقویت و توسعه هرچه بیشتر روابط دو جانبه و افزایش همکاری در عرصه بین‌المللی برای برقراری صلح و ثبات در جهان تأکید کردند. 

به گزارش انتخاب ، سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در تماس تلفنی «دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور نیکاراگوئه با تبریک انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری، به اهمیت تحکیم و تعمیق روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران و نیکاراگوئه از ظرفیت‌های گسترده‌ای در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، برخوردارند و مقامات سیاسی و اقتصادی دو کشور می‌توانند این ظرفیت‌ها را به نفع پیشرفت و رفاه دو ملت فعال کنند.

 

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا تأثیری در اراده ملت‌های مستقل و آزادیخواه جهان ندارد، گفت: نظام سلطه نمی‌تواند اراده خود را بر جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه تحمیل کند، چرا که دو کشور بر آرا و حمایت مردم اتکا دارند و همواره مقابل زیاده‌خواهی سلطه گران، ایستادگی کرده‌اند.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: ملت ایران به رغم موانع و مشکلات، پیشرفت خود را متوقف نکرده و نخواهد کرد و اطمینان داریم نیکاراگوئه نیز بر تهدید و تحریم آمریکا غلبه خواهد کرد، چرا که امروز آمریکا در حال افول است و روز به روز ضعیف‌تر می شود.

 

«دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور نیکاراگوئه نیز در این گفت‌وگو خواستار تقویت و تحکیم روابط بین دو ملت و دو کشور ایران و نیکاراگوئه شد و گفت: اطمینان داریم دو کشور در کنار یکدیگر و دیگر کشورهای جهان که علیه امپریالیسم مبارزه می‌کنند، در مسیر پیشرفت موفق خواهند شد.

 

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه گفت کشورش در همه عرصه‌های بین‌المللی و در حمایت از حق حاکمیت ملت ایران در کنار جمهوری اسلامی ایران است و از حق اساسی ملت ایران در روند مذاکرات اخیر در وین حمایت می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------