آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

مجلس: شروط ایران به آمریکایی‌ها منتقل شده است/ منتظر اقدام آنها هستیم



 شروط ایران به آمریکایی‌ها,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اروپایی‌ها در تلاش هستند از جایی که کار متوقف شده تحرکاتی را ایجاد کنند،گفت: جمهوری اسلامی ایران خواسته ها و شروطی داشته است که به واسطه اروپایی ها به طرف آمریکایی منعکس شده و منتظر اقدام آنها هستیم.

عباس گلرو در گفت و گو با  شفقنا در خصوص روند مذاکرات وین، اظهار کرد: مذاکرات هنوز به نقطه پایان و اعلام‌ نتیجه نهایی نرسیده، در عین حال متوقف نیز نشده است. مجلس از دولت برای پیگیری مذاکرات، حمایت می کند، چراکه بخشی از منافع ملی ما در نتیجه این مذاکرات نهفته است که امیدواریم آمریکایی ها با عبرت از خروج از برجام، در این مرحله کار را معلق نگذارند چراکه توقف مذاکرات به نفع آمریکایی ها نخواهد بود.

 

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی اروپا به برجام، متحمل خسارتهایی شدیم و بدعهدی دیدیم، اما در بحث صنعت هسته‌ای توسعه و پیشرفت های زیادی داشتیم که به نفع کشور بود و اگر طرف مقابل بخواهد مذاکره کند و بعد آن را معلق بگذارد و بعد از مدتی از آن خارج شود، ما هم اصراری به ادامه مذاکرات نداریم و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، معطل مذاکرات نمی مانیم.

 

گلرو در پایان خاطرنشان کرد: نقش اتحادیه اروپا از ابتدای مذاکرات تا الان پررنگ بوده است و الان هم تلاش می کنند، جایی که کار متوقف شده تحرکاتی را ایجاد کنند که مربوط به طرف آمریکایی است؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران خواسته ها و شروطی داشته است که به واسطه اروپایی ها به طرف آمریکایی منعکس شده که منتظر اقدام آنها هستیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------