آخرین اخبار سیاست خارجی

خبر سفر وزیر کره شمالی به تهران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران

خبرگزاری کره شمالی‌، خبر سفر وزیر شان به تهران را منتشر کرد اما در تهران،‌ هیچ مقام مسوول ایرانی تاکنون در این باره توضیحی نداده است. به گزارش عصرایران ؛‌با وجود اینکه…

رایزنی اوباما با سران‌سازمان‌های‌یهودی درباره ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, رئیس‌جمهوری آمریکا

رئیس‌جمهوری آمریکا در دیداری با سران سازمان‌های یهودی با آنها درباره مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ رایزنی کرد.

به گزارش فارس، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در کاخ سفید با سران سازمان‌های یهودی دیدار و با آنها درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

هنوز درباره محتوای این رایزنی خبری منتشر نشده است اما منابع خبری پیش از این گزارش داده بودند رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه ابتدا با سران سازمان‌های یهودی دیدار می‌کند و پس از آن با دسته‌ای از رهبران یهودی که «رهبران اثرگذار» توصیف شده‌اند.

این منابع منظور از این رهبران اثرگذار را «پشتیبان‌های مالی اعضای حزب دموکرات» دانسته‌اند که در برخی مواقع منتقد سیاست‌های اوباما در قبال اسرائیل بوده‌اند.

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (9 تیرماه) باشد.

بیانیه مشترکی که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رئوس چارچوبی می‌پردازد که طرفین برای توافق نهایی به آن رسیده‌اند.

علاوه بر این، ایران و آمریکا همزمان سندهای جداگانه و متفاوتی منتشر کرده‌اند که به شرح جزئیاتی از مفاد مورد توافق طرفین می‌پردازد. محمد جواد ظریف سند طرف آمریکایی (فکت‌شیت) را رد کرده و آن را تلاش طرف آمریکایی برای مصادره به مطلوب تفاهم یاد شده خوانده است.


 اخبار  سیاست  خارجی  - فارس
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------