۱۴ کشته در بارندگی‌های موسمی غرب هند



اخبار,اخبار حوادث
مقامات ایالت "مهاراشترا"ی هند اعلام کردند: در پی بارندگی‌های موسمی بی‌سابقه در شهر "پونا"ی این ایالت تاکنون ۱۴ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، شهر غربی "پونا" طی ۴۸ ساعت، شاهد بارندگی ۱۴۰ میلی‌متری و وقوع طوفانی بی‌سابقه بوده است.

 

همچنین با توجه به ورود حجم زیادی از آب به مناطق کم ارتفاع و خسارت زیادی که ایجاد کرده است، احتمال افزایش تلفات به دلیل امکان ریزش ساختمان‌ها وجود دارد.

 

بیش از ۱۵ هزار نفر از منطقه "بارامتی" که بیشترین آسیب را متحمل شده، تخلیه و در ۳۸ پناهگاه اضطراری مستقر شده‌اند.

 

علاوه بر ۱۴ نفری که در اثر این بارندگی‌ها جان باخته‌اند، ۹ نفر دیگر نیز هنوز مفقود هستند. از ۱۴ مورد مرگ و میر یاد شده، شش مورد در مناطق شهری و پنج مورد در مناطق روستایی اطراف آن‌ رخ داده است.

 

مقامات محلی اعلام کردند: نیروی ملی پاسخ به سوانح، یک آژانس فدرال، در مناطق آسیب‌دیده مستقر شده و ۲۷۵ پرسنل در حال کار روی عملیات امداد و نجات در این مناطق هستند. با مشخص شدن کامل خسارات، ممکن است تلفات افزایش یابد.

 

مقامات ایالت "مهاراشترا" هم‌چنین در حال نظارت بر سدها هستند تا در صورت لزوم و وقوع سیلاب‌های بیشتر، عملیات تخلیه آن‌ها را آغاز کنند.

 

شهرهای دیگر هند از جمله "کلکته" واقع در ایالت بنگال غربی هند نیز این هفته بارندگی‌ها و سیلاب‌های موسمی را پشت سر خواهند گذاشت.

 

بارندگی‌های ماه اوت در شهر "پونا" به حدی سنگین بوده که یک سد پس از ۲۲ سال برای نخستین بار در این شهر پرآب شده بود. در حالی که تازه ماه سپتامبر به پایان خود نزدیک می‌شود، این شهر ۱۸۰ درصد از میزان بارش‌های سالانه خود را دریافت کرده است.

 

این بارندگی‌های ناگهانی و سنگین موجب کشته یا آواره شدن صدها نفر شده است. در ماه اوت بر اثر وقوع سیلاب‌ها و رانش زمین ناشی از بارندگی‌های موسمی دست‌کم ۴۳ نفر در ایالت "مهاراشترا" و ۱۵۰ نفر در سراسر هند جان باختند. هم‌چنین بیش از ۱۶۵ هزار نفر آواره و به اردوگاه‌های امدادی منتقل شدند.

 

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، با تشدید بحران اقلیمی، هند شاهد بیشترین پیامدها بوده و به طور دائم شاهد چرخه وقوع سیلاب‌های شدید و خشکسالی‌های شدید است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------