آخرین اخبار حوادث

Default Image

آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از آزادی فردی که برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تتر ربوده شده بود، با پیگیری‌های پلیس، خبر داد. به…

توفان در یزد/ 2 کشته و 600 میلیارد تومان خسارت



اخبار,اخبار حوادث,توفان در یزد
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: توفان شدید شب گذشته باعث مرگ ۲ نفر موتورسوار در شهرستان بافق شد و افزون بر ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت.

محمود شاکری شمسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: وزش این توفان از عصر یکشنبه تا نیمه‌ شب ادامه داشت و سرعت آن در ابرکوه به ۱۲۲ کیلومتر و در سایر مناطق استان تا ۶۵ کیلومتر در ساعت رسید.

 

وی ادامه داد: در جریان این توفان به برخی شبکه‌های برق، یک دکل برق فشار قوی، تابلوهای تبلیغاتی و تیرهای برق و درختان در سراسر استان خساراتی وارد شد.

 

این مسوول اظهار کرد: همچنین شکستگی درختان خسارت زیادی را برای باغداران به ویژه باغ‌های پسته، زردآلو و انگور در شهرستان‌های ابرکوه، اردکان و خاتم به همراه داشت.

 

این مسوول پیشتر به ایرنا گفته بود: بر اثر حوادث طبیعی در سال‌جاری مانند سیل، توفان ، بارش تگرگ و سرمازدگی در مجموع هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان به استان خسارت وارد شد.

 

شاکری شمسی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه از این میزان خسارت، ۹۷۰ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است، ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت سیل، و بقیه هم مربوط به توفان، سرمازدگی و بارش تگرگ است .

 

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زارعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

 

مجموع اراضی قابل کشت استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به دلیل تداوم خشکسالی و تغییر الگوی کشت و کشت گیاهان کم آبخواه هم‌اکنون ۱۱۴ هزار هکتار آن زیرکشت قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------