دستبرد یک میلیاردی!



به خاطر صدور چک بلامحل و با شکایت طلبکارم راهی زندان شدم اما چند روز بیشتر از این ماجرا نگذشته بود که دوباره به یکی از شعبه های دادسرای عمومی و انقلاب مشهد احضار شدم و تازه فهمیدم دستبرد یک میلیارد تومانی من به  منزل یکی دیگر از طلبکارانم لو رفته است که با او معاشرت خانوادگی داشتم و ...

به گزارش خراسان، این ها بخشی از اظهارات جوان 24 ساله ای است که با طرح یک نقشه زیرکانه، صدها میلیون تومان گوشی تلفن همراه آیفون را از منزلی واقع در بولوار هدایت مشهد سرقت کرده بود. این جوان که پس از شناسایی خودروی پژو 206 اجاره ای زیر چتر اطلاعاتی کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت و دستگیر شد، پس از اعتراف به سرقت 3 برگه چک و 24 دستگاه گوشی تلفن آیفون، درباره سرگذشت خود گفت: از مدت ها قبل در زمینه خرید و فروش تلفن همراه فعالیت داشتم و بسیاری از فعالان این صنف را می شناختم.

 

در همین باره روزی با مرد 40 ساله ای آشنا شدم که به صورت گسترده و گاهی سیار به خرید و فروش گوشی های گران قیمت می پرداخت. آشنایی من و اصغر به رفت و آمد و معاشرت خانوادگی انجامید و من که خودم را فردی بانفوذ در میان نیروهای امنیتی معرفی می کردم، روابطم را با اصغر گسترش دادم و فعالیت کاری سالمی با یکدیگر داشتیم به گونه ای که دیگر اعتماد و اطمینان او به من روزافزون شد اما در این میان من به دلیل ندانم کاری و اشتباهاتی که مرتکب شدم بدهی زیادی بالا آوردم و طلبکارانم هر روز بیشتر می شدند.

 

من که خودم را جوانی متمول نشان داده بودم، از آبرویم می ترسیدم به همین دلیل با اشتباهاتی بزرگ تر وارد معاملات وحشتناکی شدم. حالا دیگر گوشی های تلفن را به صورت چکی از فروشندگان کلی کالا می خریدم و سپس برای تبدیل زودهنگام به پول نقد، آن ها را با قیمت بسیار پایین و به صورت نقدی به خرده فروشان می فروختم اما این گونه فعالیت های اشتباه، نه تنها مشکل مرا حل نکرد بلکه هر روز بر مبلغ بدهکاری هایم افزوده شد تا جایی که دیگر طلبکاران به من بدبین شدند و چک ها را به اجرا گذاشتند. در این شرایط همواره سعی می کردم خودم را از دید طلبکارانم پنهان کنم تا بلکه راهی برای پرداخت وجوه چک هایی پیدا کنم که دست فروشندگان و خریداران گوشی تلفن داشتم.

 

بالاخره اوایل امسال تعدادی گوشی تلفن از «اصغر» به صورت سود مشارکتی خریدم تا در میان فروشندگان و مغازه داران توزیع کنم اما اصغر برای اطمینان خاطرش 3 میلیارد تومان سفته به عنوان تضمین از من گرفت ولی فروش این گوشی ها نیز مشکلی را حل نکرد چرا که بدهکاری های زیادی داشتم. خلاصه به هر دری می زدم تا بتوانم مبالغی از بدهکاری هایم را بپردازم چرا که هر لحظه احتمال دستگیری ام وجود داشت تا این که اواخر بهمن در گفت وگو با «اصغر» متوجه شدم که او شب هنگام قصد دارد به همراه خانواده اش به یک مجلس عروسی برود.

 

این گونه بود که وسوسه شیطانی به سراغم آمد چرا که می دانستم «اصغر» تعداد زیادی گوشی تلفن آیفون خریده است و آن ها را در خانه نگهداری می کند. به همین دلیل بلافاصله نقشه دستبرد به منزل «اصغر» را کشیدم و تصور نمی کردم که کسی به من مشکوک شود. همان روز به یک شرکت اجاره خودرو رفتم و یک دستگاه خودروی پژو 207 را به مبلغ یک میلیون تومان اجاره کردم و منتظر ماندم تا آن ها از خانه خارج شوند. خودرو را در حاشیه بولوار هدایت پارک کردم و خودم را به طبقه محل سکونت «اصغر» در آپارتمان رساندم. ابتدا گوشی ها را به همراه کارتن هایش برداشتم و بعد هم 3 برگه چک را که هرکدام به مبلغ 100 میلیون تومان بود، در جیبم گذاشتم اما سفته 3 میلیارد تومانی خودم را سرقت نکردم تا به من مشکوک نشود!

 

تعدادی از گوشی ها را در تهران، ورامین و مشهد به افرادی فروختم که قبلا با آن ها در زمینه خرید و فروش گوشی کار می کردم و بقیه اموال سرقتی هم در منزلم بود که پلیس آن ها را کشف کرد. اما بعد از این ماجرا و در حالی که تصور می کردم، بخش زیادی از بدهکاری هایم را با این اموال سرقتی پرداخت می کنم، ناگهان یکی از طلبکاران به سراغم آمد و من به اتهام صدور چک بلامحل روانه زندان شدم.

 

در حالی که قصد داشتم با پرداخت مبلغ بدهکاری از زندان آزاد شوم، ناگهان به یکی دیگر از شعبه های دادسرا احضار و به پلیس آگاهی مشهد هدایت شدم. آن جا بود که فهمیدم کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی مشهد، با استفاده از شگردهای تخصصی، مرا شناسایی کرده اند به طوری که دیگر چاره ای جز بیان حقیقت و اعتراف به سرقت یک میلیارد تومانی از منزل دوستم نداشتم!...

 

حالا هم اگرچه کارآگاهان به دنبال دستگیری مالخران اموال سرقتی هستند اما من خیلی پشیمانم. ای کاش ...گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است تحقیقات بیشتر در این باره همچنان با دستورهای ویژه سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) ادامه دارد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------