دام هولناک ۲ مرد برای دختران ۸ تا ۱۲ ساله در فضای مجازی | دستگیری آزارگران دختربچه‌های شمالی در غرب کشور



۲ برادر که با ایجاد اکانت در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی دختران کم‌سن را فریب داده و با دسترسی به تصاویر و اطلاعات شخصی‌شان آنها را تهدید می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سعید تجری رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: چندی قبل تعدادی از خانواده‌ها به پلیس فتا استان مراجعه و اظهار کردند که فرد یا افرادی در یکی از پیام‌رسان‌ها اقدام به مزاحمت اینترنتی و تهدید کودکان‌شان کرده‌اند که با توجه به حساسیت‌ها و نگرانی والدین، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

 

وی افزود: تیم‌های تخصصی پلیس فتا با اطلاعات و سرنخ‌هایی که والدین در اختیار آنها قرار دادند موفق به ردیابی محل اختفای این افراد شیطان صفت در یکی از استان‌های غربی کشور شدند که بلافاصله پس از هماهنگی با مرجع قضایی، تیم عملیاتی این پلیس عازم شهرستان مربوطه شد و در یک عملیات غافلگیرانه ۲ متهم اصلی را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس فتا انتقال دادند.

 

سرهنگ تجری گفت: متهمان که ۲ برادر بودند ضمن برقراری ارتباط دوستانه از طریق اکانت‌های جعلی، این کودکان را اغفال کرده و ضمن دریافت تصاویر شخصی‌شان، آنها را تهدید می‌کردند که منجر به آسیب‌های متعدد روحی و روانی برای این کودکان که اکثر سنین بین ۸ تا ۱۲ سال داشتند، شده است.

 

این مقام انتظامی گفت: عدم نظارت والدین بر رفتار فرزندان در فضای مجازی و کم بودن سواد و دانش سایبری آنها، مهم‌ترین علت وقوع این پرونده‌ها و آسیب‌های روحی و روانی به فرزندان است.

 

تجری یادآور شد: والدین باید به کودکان خود بیاموزند که با افراد غریبه در فضای مجازی ارتباط برقرار نکرده و اعتماد نکنند و اگر در این فضا به مشکلی برخوردند بزرگ‌ترها را در جریان قرار دهند.

 

این مقام مسئول گفت: خانواده‌ها با حساسیت بیشتری فعالیت فرزندان‌شان را در فضای مجازی کنترل کنند. والدین ابتدا دانش و آگاهی خود را در زمینه فضای مجازی افزایش دهند و در مرحله بعد کودکان‌شان را در این مسیر پر پیچ و خم همراهی کرده و آموزش لازم را به فرزندان خود بدهند.

 

وی افزود: حضور بی‌محابای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، آنها را به عنوان طعمه‌های سهل برای سوء‌استفاده مجرمان قرار می‌دهد.

 

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: والدینی که گوشی خود را در اختیار فرزندان قرار می‌دهند حتماً جدای از نظارت، اکانت‌ شبکه‌های اجتماعی خود را رمزگذاری کنند و از نرم‌افزارهای کنترل والدین که در سایت‌های معتبر معرفی شده برای نظارت بیشتر استفاده کنند و مهم‌تر از همه با فرزندان‌شان رفتار دوستانه داشته و با آنها صمیمی باشند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------