رسیدگی ویژه به پرونده قتل نوجوان زرین‌دشتی



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
چند روز پس از کشف جسد پسر نوجوانی در اطراف زرین‌دشت رئیس‌کل دادگستری استان فارس برای پیگیری این حادثه تلخ راهی این شهرستان شد و دستورات ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده صادر کرد. 

به ‌گزارش همشهری، این پسر 16ساله که امیرحسین نام داشت و در منطقه زرین‌دشت واقع در استان فارس زندگی می‌کرد از اوایل تابستان برای کارآموزی به یک مغازه رفت. کار او در این مغازه ادامه داشت تا اینکه روز 20شهریورماه امسال حادثه تلخی برایش اتفاق افتاد.

 

صاحبکارش با او تماس گرفت و گفت 3ساندویچ بخر و به آدرسی که می‌گویم بیاور. پسر نوجوان هم بی‌خبر از همه جا این کار را انجام داد، اما وقتی به محل مورد نظر رسید صاحبکارش همراه با 2نفر دیگر او را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

 

یک روز بعد از این حادثه تلخ بود که پسر نوجوان به همراه مادرش راهی دادگستری شدند تا از افرادی که وی را مورد آزار قرار داده بودند شکایت کنند. پس از شکایت آنها دیگر کسی امیرحسین را ندید تا اینکه پیکر او در کف رودخانه خشکی در نزدیکی خانه‌های مسکن مهر کشف و به بیمارستان منتقل شد، اما دیگر کار از کار گذشته و او جانش را از دست داده بود.

 

ساعتی از این حادثه گذشته بود که خبر حادثه تلخی که برای امیرحسین رخ داده بود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و در ادامه خبر رسید که 3متهم بازداشت شده‌اند و تحقیقات برای روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا آغاز شده است.

 

روز گذشته حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس‌ کل دادگستری استان فارس در سفر به شهرستان زرین‌دشت روند تکمیل تحقیقات و اقدامات قضایی پرونده نوجوان زرین‌دشتی را بررسی و دستور رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به این پرونده را صادر کرد. او ضمن دیدار با خانواده متوفی و ابراز تأثر از این واقعه تلخ و تسلیت به خانواده آن مرحوم در جریان آخرین اقدامات قضایی قرار گرفت.

 

رئیس‌ کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی ذره‌ای از حقوق قانونی خانواده آن مرحوم کوتاه نخواهد آمد، گفت: مجازات این افراد علاوه بر خواسته مشروع و قانونی خانواده، خواسته جدی دستگاه قضایی در راستای حفظ و صیانت از امنیت عمومی جامعه نیز است.

 

او درباره اتهامات دستگیرشدگان گفت: رسیدگی به ‌بخش مربوط به اتهامات آدم‌ربایی متهمین پرونده در دادگاه کیفری یک مستقر در شهرستان داراب انجام خواهد شد و صدور کیفرخواست متهمان درخصوص سایر اتهامات مطرح شده در دادسرای زرین‌دشت انجام شده و تمامی بخش‌های پرونده با نظارت مستقیم مسئولان عالی قضایی استان رسیدگی خواهد شد و تمام مراحل دادرسی با رعایت قوانین موضوعه و با سرعت، دقت و قاطعیت دنبال خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------