اعدام و 20 سال زندان فرجام شگرد کثیف



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
ازدواج عجیب زن تنها با یک مرد کافی بود تا سناریوی سرقت های مرگبار کلید بخورد .

زندگی شوم این باند که در یک سرقت دست آن ها رو شد به حکم  اعدام دو مردانجامید.

 

در این پرونده معمایی زن جوان پس از 20 سال زندان و در حالی که شوهرش پای چوبه دار رفته بود، از زندان آزاد شد.

 

قتل زن تنها

روز 11 آبان سال 76 اهالی محله‎‌ای در شمال تهران با توجه به سر و صداهای عجیب از خانه ویلایی زن همسایه با پلیس تماس گرفتند و بدین ترتیب تیمی از ماموران برای تحقیقات به خانه ویلایی اعزام شدند.

 

ماموران هرچه زنگ خانه را به صدا در آوردند کسی پاسخ گو نبود و با توجه به مرموز بودن این ماجرا، تیم پلیسی با هماهنگی بازپرس پرونده وارد ساختمان شدند.

داخل خانه زن تنها به هم ریخته و مشخص بود که از داخل خانه این زن، سرقت صورت گرفته است و هنگامی که ماموران به قسمت زیرزمین خانه رفتند، متوجه شدند زن جوان به قتل رسیده است.

 

سرقت مرگبار

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره آگاهی تهران وارد عمل شدند و در بررسی های تخصصی مشخص شد؛ دزدان به راحتی وارد ساختمان شده و پس از قتل زن جوان 40 سکه طلا، یک چک 350 هزار تومانی ، طلا و جواهرات زیادی به سرقت برده اند.

 

یک سرنخ

تلاش برای دستگیری عاملان این جنایت ادامه داشت و در تحقیقات مشخص شد که دزدان چک 350 هزار تومانی را در بازار خرج کرده‌اند و هیچ سرنخی از آن ها در دست نبود.

 

سرقت مسلحانه

دو سال از قتل زن تنها گذشت و هیچ ردی از دزدان جنایتکار به دست نیامد تا این که روز 7 خرداد سال 78 صدای تیراندازی در خانه زوج جوان، اهالی محل را از ماجرای عجیبی با خبرکرد و همسایه ها در تماس با پلیس از شلیک و صدای درگیری در خانه زوج جوان خبر دادند.

خیلی زود تیمی از ماموران به محل تیراندازی رفتند و با دو مرد جوان که یکی از آن ها تفنگ به دست بود روبه رو شدند و در عملیاتی غافلگیرانه این دو مرد را دستگیر کردند.

 

راز زن خدمتکار

زوج جوان که در این ماجرا خود را در یک قدمی مرگ دیده بودند به ماموران گفتند که زن خدمتکار خانه شان همراه سه مرد و یک دختر 12 ساله وارد خانه‌مان شدند و ناگهان یکی از مردان با تفنگی که در دست داشت شروع به تیراندازی کرد و قصد داشتند با زندانی کردن و تهدیدمان طلاها و پول‌ها را به سرقت ببرند.

 

مرد جوان به پلیس گفت:  یکی از مردان برای این که نقشه‌شان عملی شود یک شیشه را شکست و تکه ای از آن را زیر گردن زنم قرار داد تا جای طلا و پول ها را بگویم که در برابر آن ها مقاومت کردم و زن جوان و دخترش و یک مرد که شوهرش بود قبل از حضور ماموران پا به فرار گذاشتند.

 

اعتراف به قتل زن جوان

در حالی که دو سال از ماجرای قتل زن جوان در خانه ویلایی می‌گذشت، فریبرز که یکی از دزدان مسلح بود به ماموران گفت: دو سال قبل همراه جلال ، همسرم و دخترش به خانه ویلایی رفتیم ، ابتدا قصد داشتیم دست به سرقت بزنیم اما در برابر مقاومت زن جوان قرار گرفتیم که به کمک جلال دست به قتل زدیم.

 

وی افزود: در این مدت با پولی که به دست آورده بودیم دیگر دست به سرقت نزدیم و زندگی عادی خودمان را داشتیم تا این که تصمیم گرفتیم دوباره دست به سرقت بزنیم که در این سرقت، حمید که یک تفنگ داشت با ما همراه شد.

 

همسرم با توجه به این که مدت‌ها در خانه‌های اعیانی و افراد پولدار کار نظافت می‌کرد از وضعیت مالی افراد اطلاع داشت و به بهانه دیدن و رفتن به خانه‌شان قرار ملاقات هماهنگ می کرد و ما با نقشه قبلی وارد خانه طعمه هایمان می شدیم که در دومین سرقت یک دستبند طلا، 60 هزار تومان پول و گوشواره‌های طلای زن جوان را سرقت کردیم و جلال و همسرم و دخترش وقتی دیدند مرد جوان در برابر ما مقاومت می کند قبل از حضور ماموران پا به فرار گذاشتند.

بازداشت رویا

همین اعترافات کافی بود تا ماموران با شناسایی رویا و جلال در عملیاتی غافلگیرانه دیگر متهمان پرونده را دستگیر کنند و رویا وقتی دید همسرش راز این سرقت‌ها و جنایتشان را فاش کرده است به ناچار لب به سخن باز کرد.

 

رویا به ماموران گفت: سال 69 بود که از همسرم جدا شدم و بعد از مدتی با فریبرز ازدواج کردم ، قبل از ازدواج در خانه‌های اعیانی و افراد پولدار کار نظافت را انجام می‌دادم و ارتباط خوبی با آن ها داشتم و مورد اعتماد بودم تا این که بعد از ازدواج ،همسرم مانع کار کردن من در خانه های مردم شد.

 

وی افزود: مدتی گذشت تا این که فریبرز با یکی از دوستانش که جلال نام دارد نقشه سرقت را طراحی کردند و من با توجه به شناختی که از افراد ثروتمند داشتم برای اجرای نقشه سرقت ابتدا به خانه زن جوان رفتیم و برای این که کسی به ما شک نکند در زمان ورود، من و دختر 12 ساله‌ام وارد خانه شدیم و جلال و فریبرز داخل حیاط منتظر ماندند و پس از اطمینان از تنها بودن زن جوان برای اجرای نقشه وارد خانه شدند.

رویا ادامه داد: در این ماجرا فریبرز و جلال برای ساکت کردن زن جوان، او را به زیرزمین خانه بردند و بعد از آن ها شنیدم که او را خفه کرده‌اند.

حکم نهایی

پس از دستگیری اعضای این باند و اعتراف به قتل و سرقت مسلحانه، جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه 1604 مجتمع امور جنایی تهران به اجرا درآمد و در شروع جلسه، اولیای دم زن تنها، خواستار قصاص عاملان این جنایت شدند.

 

متهمان یکی پس از دیگری پشت تریبون قرار گرفتند و بار دیگر در برابر قضات به صحنه قتل و سرقت اعتراف کردند.

 

در ادامه  جلسه، قضات دادگاه جلال و فریبرز را به دلیل مشارکت در قتل و سرقت مسلحانه به 10 سال زندان، 64 ضربه شلاق، رد مال و اعدام محکوم کردند و حمید به دلیل مشارکت در سرقت مسلحانه به 10 سال زندان، 64 ضربه شلاق و رویا به دلیل مشارکت در دو قتل به 20 سال زندان و رد مال محکوم شدند.

 

این حکم پس از اعلام به متهمان و وکلایشان در شعبه 7 دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت و متهمان به زندان منتقل شدند و دو محکوم به اعدام در انتظار چوبه دار ماندند.

اعدام

سال 95 فریبرز که نقش اصلی در قتل زن جوان را داشت پای چوبه دار رفت و حکم صادره به اجرا در آمد اما جلال که اصرار داشت در این قتل تنها نقش بستن دست و پاهای زن جوان را داشته و هیچ نقش دیگری در قتل نداشته دو بار تا پای چوبه دار رفت و اولیای دم به او مهلت دادند تا این که خانواده با گذشت این سال ها حاضر به رضایت برای جلال شدند و این در حالی بود که حمید با تحمل 10 سال زندان آزاد شده بود.

 

آزادی پس از 20 سال

رویا که به دلیل مشارکت در دو سرقت به 20 سال زندان محکوم شده بود پس از تحمل 20 سال حبس و پرداخت 50 میلیون تومان که خیرین برای او جمع آوری کرده بودند از زندان آزاد شد و جلال که توانسته بود در این سال ها رضایت خانواده را برای بخشیدن در حکم اعدام جلب کند پس از تحمل زندان و با توجه به این که در یک پرونده جداگانه نیز به دلیل حمل مواد مخدر به سه سال زندان و 40 ضربه شلاق محکوم شده بود نیز توانست از زندان آزاد شود.

 

توصیه پلیس

مراقبت از حریم خصوصی

سرهنگ سلطانی معاون سابق مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران در توصیه هایی به خانواده ها گفت: چهاردیواری خانه باید امن ترین و خصوصی ترین حریم باشد و مطمئنا رازهایی در هر خانه به ویژه در مناطق اعیانی وجود دارد که در معرض دید گذاشته شدن آن باعث وسوسه دیگران برای سرقت و بدتر از آن جنایت می شود. وی ادامه داد:با توجه به این که خانواده ها در به کارگیری خدمتکاران زن دقت نمی کنند یا بیش از اندازه به آن ها اعتماد دارند، بارها شاهد سرقت های غیرقابل جبرانی بودیم. در برخی از پرونده ها خدمتکاران وسوسه شده و قبلا دزد نبوده اند و در برخی خدمتکاران در قالب باند برای سرقت با این روش به خانه ها نفوذ کرده اند.

 

سرهنگ سلطانی گفت:بهتر است در به کارگیری خدمتکار زن یا مرد حتما موارد ایمنی را رعایت کنید حتما مدارک شناسایی آن ها را ببینید حتی خانه آن ها و برخی از بستگانشان را بشناسید از مسائل محرمانه زندگی تان به ویژه مسائل مالی نزد آن ها حرفی نزنید و سکه ،طلا و پول هایتان را در معرض دید خدمتکاران قرار ندهید.

 

  خراسان  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------