دستگیری باند سرقت سریالی در تعقیب و گریز مسلحانه/شگرد خاص سارقان



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
رئیس پلیس آگاهی گلستان از دستگیری باند سرقت سریالی در استان خبرداد.

 به گزارش مهر، سرهنگ مجتبی مروتی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: از شهریورماه امسال، سرقت پیچیده اموال گران قیمت از منزل مانند پول، سکه، تلفن همراه، گاوصندوق، طلاجات، و غیره به فاصله هر ۱۰ روز یکبار در استان تکرار شد.

 

وی افزود: این باند سارقان که غیربومی بوده، اقدامات پیچیده ای در سرقت داشته و با دیلم و تبر و غیره بسیار جسور بودند و حرفه ای عمل می کردند.

 

مروتی با بیان این که این افراد مسلح بوده اما در سرقت های خود از سلاح استفاده نمی کردند، گفت: آنها قبل از سرقت، پلاک خودرویی را سرقت کرده و آن را دستکاری می کردند و از ماشین های گران قیمت در سرقت های خود بهره می گرفتند.

 

وی اضافه کرد: آن ها در تمامی شهرهای استان از جمله آزادشهر، گرگان، کردکوی، بندرترکمن و غیره سرقت داشته و باند چهار نفره بودند.

 

مروتی رده سنی آن ها را ۲۵ تا ۳۵ ساله اعلام کرد و گفت: آن ها در محدوده ساعت پنج تا ۱۰ شب سرقت های خود را انجام می دادند و سرعت عمل بالایی داشتند.

 

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان ادامه داد: از حدود یک ماه پیش مأموران ما بر روی پرونده آن ها تمرکز کرده و با تقاطع اطلاعات آن ها به سرنخ هایی از استان مبدأ رسیدند.

 

وی توضیح داد که بررسی های ما نشان داد که آن ها به دلیل ۵۲ سرقت مسلحانه در استان های دیگر هم تحت تعقیب بوده و شناسایی اولیه انجام شد.

 

مروتی گفت: در تاریخ ۱۴ اسفندماه این باند با خودروی دنای سفید وارد استان شد و یک پلاک از کردکوی سرقت کرده و در شهرهای بندرترکمن و کردکوی سرقت انجام دادند.

 

وی عنوان کرد: مسیر این باند پایش شد و متوجه شدیم که از ساعت ۶ غروب ۱۵ اسفندماه قصد سرقت در آزادشهر را دارند.

 

مروتی اضافه کرد: بلافاصله دو تیم عملیاتی به محل اعزام شد و در محدوده پلیس راه آزادشهر به آن ها ایست داده شد ولی آن ها با خودروهای خود اقدام به حمله با سمت پلیس کردند و اتوبان را خلاف دور زدند.

 

وی بیان کرد کرد که آن ها در یکی از زمین های اطراف پیاده شده و در چهار جهت مخالف شروع به فرار کرده و به پلیس هشدار دادند.

 

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: همکاران ما اعلام ایست و اخطار دادند و با دیدن تخطی آن ها با انجام اقدامات پلیسی و شلیک به آن ها آنها را دستگیر کردند.

 

مروتی ادامه داد: یکی از آن ها در محل بر اثر برخورد گلوله کشته شد و سه متهم دیگر که از ناحیه پا و قفسه سینه مجروح شده بودند، در بیمارستان در حال مداوا هستند.

 

وی گفت: اکنون هویت این افراد به طور کامل مشخص شده و بعد از بهبودی بازجویی خواهند شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------