مزاحم اینترنتی در ملایر دستگیر شد



فرمانده انتظامی ملایر گفت: فردی که با ایجاد یک صفحه جعلی به نام یک زن موجب هتک حیثیت او شده بود شناسایی و دستگیر شد. 

سرهنگ محمدباقر سلگی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دنبال ایجاد یک صفحه جعلی با عنوان «همسرم» و قرار دادن تصاویر شخصی یک زن جوان، شاکیه با حضور در پلیس فتا ملایر خواستار پیگیری این موضوع شد.

 

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا ملایر با بکارگیری شگردهای فنی و تخصصی هویت متهم را شناسایی کرده و با دریافت مجوز قضایی وی را در منزل مسکونی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر بیان کرد: متهم ابتدا هر گونه ارتباط با این پرونده را رد کرد اما پس از مواجهه با مستندات و شواهد انکار ناپذیر به جرم خود اعتراف کرد.

 

سرهنگ سلگی ادامه داد: متهم با ارسال پیامی از طریق فضای مجازی خواستار دوستی با این زن جوان شده اما پس از شنیدن جواب منفی، عکس‌ او را از حساب کاربری ‌اش کپی کرده و صفحه جعلی به اسم این فرد ایجاد می‌کند.

 

وی با بیان اینکه سوء استفاده از فیلم و تصاویر خصوصی یکی از شایع ترین تخلف ها در شبکه‌های اجتماعی است اظهار داشت: ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای انتشار عکس های خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری و ایجاد مزاحمت برای آنان جرم است.

 

به گفته سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ پرونده در حوزه جرائم مالی، کلاهبرداری و مزاحمت های اینترنتی در همدان تشکیل شد و در این ارتباط ۱۵۹ تن دستگیر شدند.

 

   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------