کلاهبرداران میلیاردی دستگیر شدند



رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری دو کلاهبردار که برای فرار از پرداخت مالیات، شرکت های صوری به نام مالباختگان تاسیس کرده بودند، خبر داد.

 به گزارش ایسنا ؛سرهنگ علی  ولی پور گودرزی گفت: ۲۵ مرداد ماه امسال شهروندی با در اختیار داشتن شکوائیه ای با موضوع فرار مالیاتی به پلیس امنیت اقتصادی مراجعه و اظهارکرد که بدون اینکه خرید و فروشی داشته باشد با نام وی مقدار فراوانی کالا توسط افراد ناشناسی خریداری سپس فروخته شده و اکنون اداره مالیاتی با ارسال نامه ای، خواستار مطالبه مالیات معامله های انجام شده است.

 

وی افزود: تیمی از کارآگاهان بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و مشخص شد، شاکی در مقطعی از زمان به علت مشکلات مالی، مدارک هویتی خود را در اختیار یکی از دوستانش به نام "شاهین" به امید دریافت وام قرض الحسنه قرار داده و پس از دادن وکالتنامه به وام دهنده و واریز مبلغی اندک از سوی وی، دیگر وام دهنده پاسخگوی تلفن شاکی نبوده است.

 

رئیس امنیت اقتصادی در ادامه اظهارکرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد، "شاهین" با شناسایی افراد کم سواد و یا بی سواد و دارای مشکلات مالی به بهانه پرداخت وام قرض الحسنه به آنان مدارک هویتی مالباختگان را دریافت و در اختیار فردی به نام "مرتضی" قرار داده و این  فرد نیز با تاسیس شرکت های صوری به نام مال باختگان و جعل فاکتورها، معاملات را انجام داده و بدین ترتیب منجر به بدهی مالیاتی به میزان حدود ۳۰ میلیارد ریال برای این افراد شده است.

 

وی افزود: نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس شد و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت و ماموران موفق شدند در ماه جاری هر دو متهم را در دو عملیات پلیسی در مخفیگاهشان دستگیر کنند و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس امنیت اقتصادی انتقال دهند.

 

 گودرزی با اشاره به اینکه هر دو متهم در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اعتراف کردند، گفت: آنان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------