2 مرد آشنا؛ پشت پرده سرقت‌های کلان از خانه‌ها



.راز سرقت‌های کلان از دو خانه که افرادی آشنا طراح نقشه آنها بودند، با دستگیری متهمان فاش و سارقان روانه زندان شدند تا به پرونده اتهامی‌شان رسیدگی شود.

 به گزارش شرق ؛در اولین پرونده، سارقی دستگیر شد که شش سال در خانه مال‌باخته کار می‌کرد، اما در فرصتی مناسب دست به دزدی بزرگی زد. پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از کلانتری 102 پاسداران به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد و مال‌باخته اظهار کرد: ساعت 22 روز 26 اردیبهشت‌ از منزل خارج شدم و ساعت 23:30 همان شب به خانه بازگشتم. با توجه به تخریب گوشه‌ای از شیشه در ورودی و به‌هم‌ریختگی اسباب و اثاثیه، متوجه سرقت اموال خود از قبیل ‌طلا، سکه و ساعت مچی به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال شدم.

 

کارآگاهان در محل سرقت متوجه دوربین‌های مداربسته ساختمان مجاور شدند و با مراجعه به مدیر ساختمان از او فیلم روز قبل را درخواست کردند، اما او گفت دوربین در صبح روز جمعه به‌صورتی کاملا غیرعادی در دو مرحله فرمت شده و هیچ‌گونه سابقه‌ای از روزهای قبل در دستگاه وجود ندارد.

 

حذف غیرعادی فیلم روز سرقت موجب حساسیت کارآگاهان شد. سرایدار ساختمان دراین‌باره گفت: در حال آموزش و نحوه کار دستگاه DVR به سرایدار جدید بودم که اتفاقی برق ساختمان رفت و حافظه دستگاه پاک شد.

 

کارآگاهان که به سرایدار مظنون شده بودند، دنبال سرنخی بودند. پس از بازگردانی اطلاعات و مشاهده فیلم بیرون و داخل ساختمان در زمان وقوع سرقت، معلوم شد سرایدار سرقت را مرتکب شده و صبح روز بعد نیز برای کتمان موضوع ابتدا هارد دستگاه را فرمت و سپس برق را قطع و وصل کرده تا پاک‌شدن فیلم‌ها را طبیعی جلوه دهد. متهم که بعد از تحقیقات اولیه پلیس، ساختمان مدنظر را ترک کرده و به خارج از تهران رفته بود، به پلیس آگاهی احضار شد و بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت‌. این مرد با انکار سرقت توضیح داد حدود شش سال هر روز به درخواست شوهر شاکی در ساختمان او حاضر می‌شد و کارهای خدماتی برایشان انجام می‌داد و همیشه خود را مدیون زحمات شاکی و شوهرش می‌داند و هیچ‌گونه دسترسی به کلیدهای او نداشته است.

 

وقتی کارآگاهان سرنخ‌های به‌دست‌آمده را به این مرد نشان دادند، او به‌ناچار اتهام سرقت را قبول کرد و گفت‌ در جریان خراب‌بودن در ورودی ساختمان بوده و پس از خارج‌شدن شاکی و خانواده‌اش از منزل، فرصت را غنیمت دانسته، با هل‌دادن در ورودی ساختمان وارد حیاط شده و پس از آن درِ داخلی را با پیچ‌گوشتی باز کرده و با جست‌وجو در اتاق‌خواب‌ها تعدادی طلاجات و سکه پیدا کرده و با سرقت آنها از در پشتی خارج شده است. سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به سرقت، پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال و متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.

 

در دومین پرونده با دستگیری سارق منزل، راز سرقت دو میلیارد ریالی فاش شد. کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پی دریافت پرونده سرقت منزل از کلانتری 190 مجیدیه تحقیقات را آغاز کردند. شاکی گفت: ساعت پنج بعدازظهر هفدهم شهریور از منزل خارج شدم و بعد از سه روز به خانه بازگشتم. در ابتدای امر متوجه مورد خاصی نشدم، اما بعد از چند ساعت همسرم به من اطلاع داد تمام طلاهای موجود در منزل به سرقت رفته است.

 

کارآگاهان برای کشف سرنخ و ردپایی از سارق یا سارقان عازم محل وقوع جرم شدند و با بررسی شواهد موجود به این نتیجه رسیدند که مجرم به محل سرقت آشنا بوده است‌. کارآگاهان در گام بعدی تصاویر دوربین‌های مداربسته منازل مجاور را بازبینی کردند. در این مرحله مشخص شد فردی میانسال با کلید اقدام به باز‌کردن درِ منزل شاکی کرده و بعد از گذشت 9 دقیقه، با اموال سرقتی از محل خارج و متواری شده است. کارآگاهان در ادامه با تجمیع سرنخ‌های به‌دست‌آمده و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق شدند هویت سارق را که از مجرمان سابقه‌دار منزل بود، شناسایی و او را که سیامک نام دارد با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند‌. سیامک در بازجویی‌ها به جرم سرقت منزل شاکی اعتراف کرد و توضیح داد با همدستی یکی از بستگان شاکی به نام مهیار سرقت را انجام داده است. این متهم گفت نقشه سرقت را مهیار کشیده و پس از سرقت اموال را بین خود تقسیم کرده‌اند‌.

 

با توجه به اظهارات سیامک و بعد از اخذ دستور قضائی مهیار نیز دستگیر شد و به جرمش اعتراف کرد. مهیار علت ارتکاب جرم را مشکلات مالی بیان کرد و گفت بعد از اطلاع از نبود صاحبخانه نقشه سرقت را عملی کرد تا بتواند با پول حاصل از اموال مسروقه مشکلاتش را حل کند. بنا بر این گزارش با توجه به اعتراف صریح متهمان، پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد و هر دو متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------