کلاهبرداری با ثبت شرکت های صوری



رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری حرفه ای خبر داد که با ثبت شرکت های صوری به نام جوانان جویای کار، از شهروندان کلاهبرداری می کرد. 

به گزارش ایران آنلاین ،سرهنگ کارآگاه "هوشنگ کاکاوندی"  بیان داشت: پانزدهم فروردین ماه پرونده ای با موضوع کلاهبرداری حسب دستور معاون محترم دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران برای  رسیدگی تخصصی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

 

وی عنوان کرد: مفاد پرونده حاکی از آن بود یک شهروند خانم شکایتی مبنی بر جعل و کلاهبرداری مطرح کرده است.

 

این مقام انتظامی ابراز داشت: از شاکی تحقیق که اظهار داشت: چند سال پیش در تهران جویای کار بودم و از طریق آگهی با فردی به اسم نادر آشنا شدم و او عنوان کرد که من را در واحد حسابداری شرکت به کارگیری خواهد نمود لیکن بایستی حساب جاری نزد بانک داشته باشم.

 

سرهنگ کاکاوندی گفت: شاکی در ادامه اظهار داشت: فلذا حساب جاری افتتاح کردم و مدارک هویتی ام را در اختیار شرکت او قرار دادم و بعد از مدتی با بیان این مطلب که میخواهد اقدامات شرکت را وسعت ببخشد دو شرکت بنام بنده به ثبت رسانده که بعدها متوجه این موضوع شدم و نامبرده با مدارکی که از بنده در اختیار داشته مبادرت به افتتاح حساب جاری نزد سایر بانکها کرده و سپس اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان نموده است و بنده زمانی متوجه این موضوع شدم که جهت اخذ وام ازدواج به بانک مراجعه کردم و متوجه شدم به نام من چک های متعدد زیادی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان صادر و از مردم کلاهبرداری کرده است.

 

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با توجه به اهمیت موضوع و وسعت اقدامات مجرمانه متهم، مراتب در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و جهت شناسایی محل اختفا متهم، اقدامات پلیسی لازم انجام و نهایتاً منزل متهم در حوالی خیابان فردوسی شناسایی و نامبرده طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر گردید.

 

این مقام پلیسی افزود: نادر بدواً منکر اتهامات وارده بود، اما در مراحل بعدی به بزه انتسابی اعتراف و با اخذ سوابق کیفری مشارالیه معلوم شد دارای چندین فقره سابقه جعل، سوء استفاده از سند مجعول و صدور چک بلا محل میباشد.

 

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با اتمام تحقیقات و اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی، با دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۲ تهران نادر به اتهام جرم کلاهبرداری روانه زندان شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------