طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در ۱۲ استان کشور/ ۱۲۰۰ راس گوسفند در مشگین‌شهر تلف شد



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش ۱۰۰۰ نفر از امدادگران و نجات گران این جمعیت خبر داد.

 به گزارش صدا و سیما، ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در برنامه پیگیری شبکه خبر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما گفت: از ۶ اردیبهشت تا صبح امروز در سطح کشور درگیر بارندگی هستیم که مشخصا در دو شب گذشته ۱۲ استان که عمدتا در شمال غرب و غرب کشور و همچنین در بخش مرکزی استان سمنان و یزد درگیر بارندگی‌های شدید بودند که در برخی از نقاط موجب طغیان رودخانه و جاری شدن سیل شد.

 

وی افزود: در ۳۹ شهرستان، ۳ شهر، ۲۶ روستا و ۱۴ منطقه عشایری امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر حضور پیدا کردند و به حادثه دیدگان خدمات ارائه دادند که به ۱۳۳ نفر اسکان اضطراری، ۳۵ عملیات نجات و انتقال به تقاط امن انجام شد و حدود ۱۰۰ منزل مسکونی که درگیر آب گرفتگی بودند تخلیه آب صورت گرفت و با توجه به وضعیت موجود اقلام غذایی و بهداشتی بین آسیب دیدگان توزیع می‌شود.

 

رئیس سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه متاسفانه ۲ نفر که یکی بر اثر رعد و برق و دیگری بر اثر حریق جان خودشان را از دست داده اند گفت: ۲ سانحه رانندگی نیز در استان یزد و گلستان روی داد که متاسفانه در تصادف استان گلستان ۵ نفر از هموطنانمان بر اثر شدت جرات جان خود را از دست دادند.

 

سیلاب ۱۲۰۰ راس گوسفند را در مشگین‌شهر تلف کرد

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت:۱۲۰۰ راس گوسفند در حین کوچ از روستای سواره مشگین‌شهر در اثر سیلاب تلف شد.

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

مهدی خدمتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: سیلاب شب گذشته خسارت بیشتری به روستاهای مشگین شهر وارد کرده که میزان آن در حال بررسی است.

 

وی اظهار کرد: عمده‌ترین خسارت سیل مربوط به احشام روستای سواره و همچنین خسارت به ۵ واحد پرورش ماهی در روستای توبنق مشگین شهر وارد شده که خسارت آنها در دست بررسی است.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل افزود: در سد احمد بیگلو هم ۲۱۶ حوضچه سیستم آب از گل و لای پر شده و تعدادی از آنها هم تخریب شده است.

 

خدمتی ادامه داد: علاوه براین، باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی مشگین‌شهر هم متحمل خسارت شدند که میزان خسارت وارده از طریق کارشناسان کشاورزی در حال بررسی است و پس از نهایی شدن به صندوق بیمه کشاورزی معرفی خواهند شد.

 

وی در خصوص خسارت‌های سیل در سایر شهرستان‌های استان هم گفت: در روستاهای شهرستان نیر هم ۳۰ راس گوسفند و یک راس گاومیش در اثر سیلاب تلف شده است.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل ادامه داد: در شهرستان خلخال هم سیل خسارت‌هایی به اماکن عمومی گزارش شده است. ضمن اینکه در روستای خانقاه شهر هیر سیل تعدادی از خانه‌های مسکونی را فرا گرفته است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------