آمریکا: ما بشدت به رقابت با چین ادامه خواهیم داد



آمریکا و چین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
واشنگتن روز چهارشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار مقامات ارشد آمریکا و چین اعلام کرد که واشنگتن بشدت به رقابت با پکن ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا از "هیل" وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد دانیل کریتنبرینک، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام و سارا بران، مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور چین و تایوان، به همراه نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین با مقامات چینی دیدار کردند.

 

وزارت خارجه آمریکا افزود که دو طرف «بحث‌های صریح و سازنده بعنوان بخشی از تلاش‌های جاری برای حفظ ارتباط و دیپلماسی میان دو کشور در سطح بالا» داشتند.

 

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا, مقامات چینی حاضر در این دیدار شامل، ما ژائوسو معاون وزیر امور خارجه چین و یانگ تائو، مدیر کل اداره امور آمریکای شمالی و اقیانوسیه بودند.

 

در این بیانیه آمده است: دو طرف در مورد روابط دوجانبه، مسائل پیرامون رفت و آمد دریایی، کانال‌های ارتباطی و سایر موضوعات تبادل نظر کردند. مقامات آمریکایی تصریح کردند که واشنگتن بشدت با چین رقابت و از منافع و ارزش‌های خود دفاع خواهد کرد.

 

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز گفت که مقامات دو کشور «گفت , گویی صریح و سازنده در خصوص بهبود روابط دوجانبه و مدیریت مناسب اختلافات داشتند.»

 

ونبین افزود که چین در جریان این گفت , گوها "موضع جدی پکن در مورد تایوان و دیگر مسائل مهم را مطرح و دو طرف "توافق کردند که ارتباطات را حفظ کنند. "

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------