پوتین: تسلیحات اتمی را در بلاروس مستقر می‌کنیم/ ضد حمله اوکراین علیه روسیه آغاز شده است



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری روسیه امروز (جمعه) در دیدار با همتای بلاروسی خود اعلام کرد که از ژوئیه سال جاری میلادی استقرار تسلیحات هسته‌ای را در این کشور آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در سوچی، گفت که ساخت تاسیسات ویژه لازم برای استقرار تسلیحات هسته‌ای قرار است تا هفتم و هشتم ژوئیه تکمیل شود.

 

رئیس جمهوری روسیه افزود: در مورد حساس‌ترین موضوعاتی که بر سر آن به توافق رسیده‌ایم، همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. همانطور که می‌دانید، آماده سازی امکانات مربوطه در تاریخ ۷ تا ۸ ژوئیه به پایان می‌رسد و ما بلافاصله فعالیت‌های مربوط به استقرار انواع تسلیحات مربوطه را در خاک بلاروس آغاز خواهیم کرد.

 

اواخر مه سال جاری میلادی بود که وزرای دفاع روسیه و بلاروس توافقی را امضا کردند که مربوط به استقرار تسلیحات اتمی روسی در خاک بلاروس می‌شود.

 

اوایل سال جاری میلادی نیز پوتین گفته بود که روسیه تسلیحات تاکتیکی هسته‌ای خود را در بلاروس مستقر می‌کند و ساخت و ساز یک تاسیسات ویژه نگهداری از این تسلیحات را در بلاروس تکمیل خواهد کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد، این اقدام در واکنش به خطرات رو به افزایش امنیتی است و تاکید کرد: مسکو از آمریکا که تسلیحات اتمی تاکتیکی‌اش را در کشورهای اروپایی مستقر کرده، پیروی می‌کند.

 

ضد حمله اوکراین علیه روسیه آغاز شده است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بیان کرد که استفاده از ذخایر استراتژیک نشان دهنده آغاز ضد حمله اوکراین علیه روسیه است. وی افزود: ما قطعا می توانیم بگوییم که ضد حمله اوکراین علیه روسیه آغاز شده است.


رئیس دولت روسیه تاکید کرد: نیروهای مسلح اوکراین به دلیل شجاعت سربازان روسی و سازماندهی صحیح نیروها در هیچ بخشی به اهداف خود نرسیدند.


پوتین خاطرنشان کرد: می‌توان گفت که تمام تلاش‌های ضد حمله‌ای که کی‌یف علیه روسیه انجام داد با شکست مواجه شد، اما پتانسیل تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین همچنان حفظ شده است. به گفته وی، در روزهای اخیر، نیروهای مسلح اوکراین تلفات قابل توجهی را تجربه کرده اند که از رقم "کلاسیک" فراتر رفته است.


روز گذشته سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که نیروهای ذخیره‌ اوکراینی که به طور ویژه آموزش دیده‌اند نتوانستند شبانه از خطوط دفاعی روسیه در منطقه زاپوریژیا عبور کنند. در مجموع، کی یف 945 سرباز، 33 تانک، 28 خودروی جنگی پیاده نظام، 38 خودروی جنگی زرهی، سه سامانه توپخانه خودکششی "کراب" و تسلیحات دیگری را روز پنجشنبه از دست داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------