آخرین اخبار بین الملل

حمله به رفح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

یدیعوت آحارانوت : ۲ تا ۳ روز آینده تکلیف حمله به رفح مشخص می‌شود

روزنامهٔ یدیعوت آحارانوت به نقل از ارتش اسرائیل مدعی شد: ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده تصمیمی نهایی دربارهٔ جنگ غزه اتخاذ خواهد شد؛ یا سند تبادل اسرا…

اردوغان: عملیات «شاخه زیتون» را در مدت کوتاهی پایان می‌دهیم



اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه از اتمام عملیات کنونی ارتش این کشور در شمال سوریه علیه کُردهای مورد حمایت آمریکا موسوم به «شاخه زیتون» در مدت کوتاهی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد: در مدت کوتاهی عملیات «شاخه زیتون» را به پایان خواهیم رساند.

 

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی در شهر بورسای ترکیه درباره عملیات کنونی ارتش این کشور در شهرک عفرین واقع در شمال سوریه علیه کُردهای مورد حمایت آمریکا موسوم به «شاخه زیتون» گفت: عملیات زمینی ادامه دارد. متوقف نخواهیم شد.

 

اردوغان تصریح کرد: این را بدانید که با حرافی و سخنانی از قبیل «آمریکا حامی ماست و سلاح در اختیارمان می‌گذارد»، نمی توانید در مقابل ترکیه بایستید.

 

ستاد مشترک ارتش ترکیه عصر دیروز به دنبال اعلام آغاز عملیات زمینی در عفرین توسط رئیس جمهور این کشور در بیانیه ای اعلام کرد: عملیات عفرین تحت عنوان «شاخه زیتون» عصر امروز ساعت ۱۷.۰۰ به وقت محلی آغاز شده است.

 

در همین رابطه، جنگنده های نیروی هوائی ترکیه از دیروز به حمله هوائی به اهدافی در شهرک عفرین واقع در شمال سوریه مبادرت ورزیده اند.

 

به گزارش آناتولی، جنگنده های ارتش ترکیه با عبور از حریم هوائی شهرهای هاتای و ریحانلی وارد حریم هوائی سوریه شده و چند برج دیده بانی متعلق به کُردهای وای‌پی‌جی در این منطقه را هدف قرار داده اند.

 

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که ورود بخشی از یگان های موسوم به ارتش آزاد سوریه به مناطق تحت کنترل کُردهای وای‌پی‌جی در عفرین نیز آغاز شده است.

 

این در حالیست که دولت سوریه پیشتر درباره نقض حریم هوائی و تمامیت ارضی این کشور توسط ترکیه هشدار داده و این اقدام آنکارا را «تجاوز» نامیده بود.

 

---------------

 

چاوش‌اوغلو: تروریست‌ها می‌خواهند عراق، سوریه، ترکیه و ایران را تجزیه کنند

اخبار,اخبار بین الملل,چاوش‌اوغلو

وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با همتای عراقی خود در بغداد به خبرنگاران گفت: تروریست های پ‌ک‌ک و داعش یکی هستند و هدفشان هم یکی است؛ آن ها می‌خواهند عراق، سوریه، ترکیه و ایران را تجزیه کنند.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه پس از دیدار با ابراهیم الجعفری همتای عراقی خود در بغداد به خبرنگاران گفت: مانند زمان مبارزه با داعش، در بازسازی عراق نیز در کنار برادران خود هستیم. با تمام ظرفیت های خود از عراق حمایت خواهیم کرد.

 

وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی خود ادامه داد: از سفر به عراق خرسندم. دیدار خوبی برگزار شد. راجع به موضوعات منطقه ای مرتبط با دو کشور گفتگو کردیم. پیروزی عراق بر تروریست های داعش را نیز از طرف مردم ترکیه به مردم عراق تبریک گفتم.

 

وی در ادامه افزود: عملیات «شاخه زیتون» در شمال سوریه آغاز شده است. ترکیه باید همان کاری که برای پاکسازی تروریست‌ها از عفرین آغاز کرده، در مناطق دیگر سوریه، عراق و کوه‌های ترکیه نیز تا نابودی کامل آنها انجام دهد. همانطور که پیش از این در جریان دیدار حیدر العبادی در آنکارا نیز تاکید کردیم آماده هرگونه پشتیبانی از دولت این کشور در راستای پاکسازی پ‌ک‌ک هستیم.

 

چاوش اوغلو تصریح کرد: ترکیه به حمایت همه جانبه خود از تمامیت ارضی، وحدت سیاسی و حاکمیت عراق ادامه خواهد داد. اربیل به توصیه های ما گوش نداد و اقدام به برگزاری همه پرسی کرد. مطمئن هستم که آنها نیز به خطای خود پی برده اند. همه باید به قانون اساسی، قوانین و رای دادگاه قانون اساسی عراق احترام بگذارند. ترکیه آمادگی هرگونه مشارکت جهت تسهیل و نتیجه بخشی روند مذاکرات در عراق را دارد.

 

دیپلمات ترکیه ای خاطر نشان کرد: پاکسازی عراق از گروهک تروریستی داعش حائز اهمیت است. اما پاکسازی این کشور از لوث تمام گروه های تروریستی نیز مهم است. به ویژه آنکه گروه تروریستی پ‌ک‌ک باید به صورت کامل از عراق پاکسازی شود. همه آنها گروه تروریستی به شمار رفته و هدف‌شان یکی است. اینها می خواهند عراق، سوریه، ترکیه و ایران را تجزیه کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------