۴ کشته و ده‌ها مجروح در اعتراضات بغداد



اخبار,اخبار بین الملل,اعتراضات عراق
گزارش‌ها از عراق حاكیست كه امروز در ادامه تظاهرات ضد حكومتی، دست کم ۴ نفر در جریان عملیات نیروهای پلیس و نظامی برای متفرق کردن معترضان در مرکز بغداد کشته شدند.

به گزارش بهارنیوز، منابع پزشکی گفته‌اند که سه نفر از معترضان پس از برخورد کپسول گاز اشک‌آور و نفر چهارم به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از انفجار یک نارنجک نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند. ستفاده پلیس از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان ضد دولتی که در نزدیکی میدان تحریر در بغداد تجمع کرده بودند به مجروح شدن دست کم ۴۰ نفر منجر شده است.

 

یک تصویربردار درباره ناآرامی‌های روز پنجشنبه به رویترز گفت: «نیروهای امنیتی برای متفرق کردن صدها تن از معترضان که در حوالی میدان تحریر بغداد جمع شده بودند از گلوله جنگی، گلوله‌های پلاستکی و شلیک گاز اشک آور استفاده کردند.» منابع پزشکی می‌گویند اغلب افرادی که در اثر شلیک گاز اشک آور دچار خفگی شده‌اند یا گلوله‌های پلاستیکی به آن‌ها اصابت کرده است به بیمارستان منتقل شده‌اند.

معترضان می‌گویند که نیروهای امنیتی از صبح امروز (پنجشنبه-۲۳ آبان) شلیک گازهای اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی را افزایش داده‌اند. اعتراض‌های عراق از ابتدای ماه گذشته میلادی در اعتراض به فساد دولتی، وضعیت وخیم اقتصادی، بیکاری و ناکارآمدی خدمات عمومی از جمله برق‌رسانی به مناطق شهری و روستایی آغاز شد و هم اکنون معترضان خواسته‌های بیشتری را پیگیری می‌کنند. این اعتراض‌ها همچمنان در شهرهای این کشور ادامه دارد. طبق آخرین گزارش‌ها از ابتدای ماه اکتبر، تاکنون دست‌کم 330 نفر جان خود را در اعتراض‌های عراق از دست داده‌اند.

 

در همین حال سرهنگ یاسر عبدالجبار، مدیر توسعه امنیت وزارت کشور، توسط  نیروهای شبه‌نظامی در منطقە جادریە بغداد ربودە شد. فیلمی از دوربین‌های مدار بسته منتشر شده كه نشان می‌دهد چند خودرو اتومبیل سرهنگ عبدالجبار را محاصره و او را به زور می‌ربایند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------