آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ترامپ: توانایی زیادی در پزشکی دارم/ باید پزشک می‌شدم



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ
ترامپ پس از توهین به منتقدان و مخالفانش در مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا گفت توانایی ذاتی در علوم پزشکی دارد و باید به‌جای ریاست‌جمهوری به‌دنبال پزشکی می‌رفت.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه با حضور در مرکز کنترل بیماری‌های این کشور (سی‌دی‌سی) در «آتلانتا»، به حزب دموکرات و رسانه‌های مخالفش حمله کرد.

 

به نوشته روزنامه «گاردین»، ترامپ در این بازدید در حالی که کلاه قرمز رنگ «آمریکا را بزرگ نگه می‌داریم» را بر سر داشت، «جی اینسلی» فرماندار ایالت واشنگتن را «مار» خطاب کرد و با قدرانی معاونش درباره اقدامات این سیاست‌مدار دموکرات در قبال مبارزه با ویروس کرونا مخالفت کرد و گفت: «به مایک گفتم اگر با او خوب باشی از تو سوءاستفاده می‌کند».

 

ترامپ درباره یک کشتی تفریحی که شماری از مسافران آن به کرونا مبتلا شده‌اند گفت، بهتر است آن‌ها درون آب باقی بمانند تا به تعداد مبتلایان کشور افزوده نشود. او در این باره گفت: «دوست دارم ارقام مبتلایان همانجا که هست باقی بماند. نمی‌خواهم به‌خاطر یک کشتی که [شیوع بیماری در آن] تقصیر ما هم نبوده تعداد [مبتلایان] دوبرابر شود».

 

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد تست بیماری کرونا برای هرکس که بخواهد حاضر است. این در حالی است که دولت این کشور اعلام کرده امکانات کافی در این خصوص را ندارد.

 

ترامپ همچنین از فرصت استفاده کرده و به حمله علیه دموکرات‌ها و رسانه‌هایی نظیر «سی‌ان‌ان» پرداخت و آن‌ها را به دروغ‌پراکنی درباره آمار مبتلایان به کرونا متهم کرد.

 

او در حالی در مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا حاضر شد که تنها ساعاتی قبل خبر لغو سفرش به آتلانتا از سوی کاخ سفید اعلام شده بود. یک مقام کاخ سفید در این باره گفت علت لغو این سفر هراس از ابتلا به کرونا است. با این حال ترامپ در آخرین لحظه تصمیمش را عوض کرده و راهی این مرکز شد.

 

او پس از انتقاد از مخالفان و منتقدانش به تمجید و تعریف از خود پرداخت و گفت:‌ «می‌دانید که عموی من فرد بزرگی بود. او در "ام‌آی‌تی" کار می‌کرد. او سال‌های زیادی را در ام‌آی‌تی تدریس می‌کرد. "جان ترامپ" یک ابرنخبه بزرگ بود».

 

ترامپ در ادامه گفت: «من عاشق این چیزها هستم. من واقعا [علوم] را می‌فهمم. دیگران از این‌که [مسائل علمی و پزشکی] را می‌فهمم تعجب می‌کنند. هرکدام از این دکترها به من می‌گویند چطور این‌همه در این مورد وارد هستی؟ شاید من توانایی ذاتی دارم. شاید باید به‌جای رئیس‌جمهور شدن این کاره می‌شدم.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------