«جینین آنز» رئیس‌جمهور بولیوی کرونا گرفت/ ابتلای ۳۵۰ نظامی اسرائیلی و رهبر ارشد حزب سوسیالیست ونزوئلا به کرونا



اخبار,اخبار بن الملل,رئیس‌جمهور بولیوی
در پی مثبت شدن آزمایش کرونای رئیس‌جمهور موقت بولیوی، وی برای یک دوره 14 روزه در قرنطینه قرار گرفت.

به گزارش فارس، «ژانین آنز» رئیس‌جمهور موقت بولیوی روز پنجشنبه از مثبت شدن آزمایش کرونای خود خبر داد. پیش از این دو وزیر وی به این بیماری مبتلا شده بودند.

 

به گزارش «رویترز»، وی در ویدئویی در این خصوص گفت: من به همراه تیمم در تمام این مدت مشغول کار بودیم و از هفته گذشته آزمایش دو نفر آن‌ها مثبت شد، من هم این آزمایش را انجام دادم و نتیجه آن مثبت شد.

 

آنز در ادامه گفت که حالش مساعد است و دو هفته آتی را در قرنطینه خواهد ماند تا آزمایش جدیدی انجام شود. او تاکید کرد که به کارش به صورت مجازی ادامه خواهد داد و از مردم بولیوی برای کمک به مبارزه علیه کرونا تشکر کرد.

 

پیش از این ابتلای وزیر معدن و وزیر ریاست‌جمهوری بولیوی تایید شده بود و در پی مثبت شدن نتیجه آزمایش ابتلا به «کووید-۱۹» آن‌ها، همه کارکنان دولت مورد آزمایش قرار گرفتند.

 

 ابتلای ۳۵۰ نظامی اسرائیلی به کرونا و قرنطینه ۱۰ هزار سرباز ارتش/ رئیس ستاد ارتش قرنطینه شد

شبکه المیادین به نقل از وبسایت "مانیتور" اسرائیل فاش کرد که تا کنون ۳۵۰ تن از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به کرونا مبتلا شده‌اند.

 

طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ۱۰ هزار سرباز دیگر را قرنطینه کرده است. بیشتر سربازان قرنطینه شده همچنان تحت مراقبت دقیق پزشکی به وظایفشان در مکان‌های امن ادامه می دهند اما آمار ابتلا همچنان نگران کننده است، طوری که فرماندهان ارتش اسرائیل تصمیم به فراخواندن ۲۰۰۰ سرباز ذخیره همزمان با پایان ماه جاری میلادی (ژوئیه) گرفته‌اند.

 

این رسانه اسرائیلی در ادامه گزارش داد، تاکنون ۷۵۰ سرباز ذخیره برای کمک به ارتش رژیم صهیونیستی در زمینه مقابله با شیوع کرونا فراخواده شده‌اند و در یک جلسه فوق‌العاده تصمیم به سربازگیری گرفته شد و بنی گانتس، وزیر جنگ دولت اسرائیل نیز طرحی را برای بازگشایی هتل‌های ویژه قرنطینه طی هفته آینده ارائه کرد.

 

طبق این گزارش، علی‌رغم افزایش موارد مبتلا در میان نظامیان اسرائیل، اما این رژیم پایگاه‌های نظامی را نبسته و به جای آن به سربازان دستور داده شده است که نسبت به رعایت فاصله اجتماعی جدی‌تر عمل کنند.

 

این رسانه عبری زبان همچنین گزارش داد که ارتش یک رزمایش اصلی خود در ماه سپتامبر را لغو کرده و پول کافی برای اجرای تمرین‌های بزرگ را ندارد.

 

پیشتر بنیامین نتانیاهو از آغاز موج جدید کرونا در اراضی اشغالی خبر داده و گفته بود اراضی اشغالی در آستانه تعطیلی کامل است.

 

از سوی دیگر منابع از قرنطینه آوی کوخافی رئیس ستاد ارتش اسرائیل خبر دادند. پیش از ظهر پنجشنبه نیز بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل به قرنطینه خود خواسته رفت.

 

ابتلای رهبر ارشد حزب سوسیالیست ونزوئلا به کرونا

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا کمی بعد از اعلام خبر ابتلای دیوسدادو کابلو، رئیس مجلس موسسان این کشور به کروناویروس جدید، در تلویزیون گفت، کابلو نیاز به چند روز درمان و بازپروری دارد اما هم اکنون مشغول استراحت بوده و حالش خوب است.

 

کابلو در توئیتر با اعلام اینکه در قرنطینه به سر برده و تحت درمان است نوشت: "ما پیروز خواهیم شد!"

 

این خبر در حالی از سوی کابلو اعلام می‌شود که عمر پریه‌تو، فرماندار ایالت زولیای ونزوئلا هم طبق اعلام مادورو تست ابتلایش به کرونا مثبت اعلام شد.

 

ایالت زولیا ونزوئلا بر طبق اعلام مادورو به عنوان یکی از کانونهای اصلی شیوع کروناویروس در این کشور شناسایی شده است

 

مادورو گفت: این ویروس وجود دارد و به همه منتقل می شود. این ویروس می تواند بر همه تاثیر بگذارد. شما باید مراقب خودتان باشید. این یک بازی نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------