آمار سفرهای تجاری به شهر قسطنطنیه!



قسطنطنیه,سفر به قسطنطنیه

سفر به قسطنطنیه

 

اگر پرواز استانبول به تهران یا مسیر عکس آن را رزرو می‌کنید، حتما درباره قسطنطنیه نیز مطالعه کنید. قسطنطنیه در زمان‌های مختلف یکی از مراکز اصلی تجارت در سراسر اوراسیا و شما آفریقا بوده است. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره قسطنطنیه و اهمیت آن در تجارت ترکیه مطالبی را بیان کنیم.

 

قسطنطنیه نام شهری در ترکیه است که احتمالا همه ما آن را شنیده‌ایم. اگر درباره قسطنطنیه ندانیم، حداقل در سال‌های مدرسه و بعد از آن به‌خاطر تلفظ و ظاهر سخت کلمه آن، با آن خاطراتی را داشته‌ایم. شاید برای‌تان جالب باشد که قسطنطنیه یکی از مراکز اصلی گردشگری در ترکیه است و سالانه افراد زیادی از سراسر جهان به آن سفر می‌کنند.

 

شاید تصور شما نیز مانند افرادی دیگر این باشد که قسطنطنیه شهری باستانی است و شاید امروزه چیزی از آن باقی نمانده باشد؛ اما قسطنطنیه را می‌ـوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در ترکیه دانست. در این‌مقاله درباره قسطنطنیه و سفر‌های تجاری به آن مطالبی را بیان خواهیم کرد. اگر شما هم دوست دارید درباره این‌شهر بیشتر بدانید یا قرار است در آینده‌ای نزدیک به ترکیه سفر کنید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کرده و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

درباره قسطنطنیه و سفر به آن

قسطنطنیه یکی از شهر‌های مهم باستان بوده  و به همین دلیل آثار تاریخی زیادی در آن وجود دارد. این‌شهر از گذشته مرکز بسیاری از معاملات تجاری بوده است. قسطنطنیه تا سال 1453 پایتخت امپراتوری روم شرقی بوده است. بعد از آن امپراتوری عثمانی این‌شهر را تصرف می‌کند و سلطان محمد که فاتح شهر بوده نام آن را به اسلامبول یعنی شهر اسلام تغییر می‌دهد.

 

بله همان‌طور که متوجه شده‌اید درباره شهر معروف استانبول صحبت می‌کنیم؛ یکی از شهر‌‌‌های مهم در زمینه گردشگری و تجارت در ترکیه یا حتی در کل دنیا. در ادامه درباره سفر‌های تجاری به این‌شهر زیبا و تاریخی صحبت خواهیم کرد و آماری را از سفر‌های تجاری به آن ارائه می‌کنیم. اگر شما هم دوست دارید از شرایط کاری و تجاری استانبول اطلاعات بیشتری داشته باشید، حتما ادامه متن را مطالعه کنید.

 

آمار سفر‌های تجاری به استانبول

یکی از فاکتور‌های مهمی که کشور‌های بسیاری دوست دارند در آن موفق باشند، افزایش سفر‌های کاری است. استانبول علاو‌بر داشتن بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی توانسته سفر‌های کاری و تجاری بسیاری را به خود اختصاص دهد. اگر پرواز استانبول به تهران را رزرو کرده‌اید، بهتر است کمی درباره آمار سفر‌های تجاری به استانبول نیز اطلاعات داشته باشید. در قسمت‌های بعدی ما اطلاعاتی را به‌صورت خلاصه درباره این‌موارد با شما مطرح می‌کنیم.

 

قسطنطنیه,سفر به قسطنطنیه,سفرهای تجاری به شهر قسطنطنیه

سفرهای تجاری به شهر قسطنطنیه

 

در سال 2021 روسیه بر‌اساس حجم ورود گردشگران، پیشرو بازار‌ سفر‌های ورودی به ترکیه بوده است. چیزی بیش از 4.7 میلیون نفر از روسیه در این‌سال به ترکیه سفرکرده‌اند. این‌رقم نسبت به سال اول شیوع بیماری کرونا دوبرابر شده است.

 

آلمان نیز در رتبه دوم با حدود 3.1 میلیون گردشگر قرار دارد. گردشگری یکی از پویا‌ترین و سریع‌ترین رشد‌ها در اقتصاد ترکیه را بر‌عهده داشته است. در سال 2018 7.7 درصد از اشتغال‌زایی و ایجاد شغل مستقیم برای 2.2 میلیون نفر در ترکیه را گردشگری تامین کرده است. 3.8 درصد از تولید ناخالص داخلی ترکیه از درآمد گردشگری است. البته ناگفته نماند که کشاورزی سنتی هنوز 25 درصد اشتغال کشور را تامین کرده است.

 

در سال 2020 تعداد گردشگران خارجی که در استانبول سکونت داشته‌اند به بیش از پنج میلیون نفر رسیده است. همان‌طور که گفته شد بیشتر این‌مسافران از روسیه و آلمان بوده‌اند. در سال 2019 تعداد مسافرانی که در استانبول رفت‌وآمد داشته‌اند به بیش از 103 میلیون نفر رسید.

 

آمار سفر گردشگری

آمار‌های جدید نیز رشد و بهبود گردشگری در ترکیه و به‌خصوص استانبول را نشان می‌دهد. آمار مسافرانی که ترکیه سفر می‌کنند در ژانویه 2022 نسبت به سال قبل با افزایشی بیش از 151 درصد به 1.28 میلیون نفر رسیده است. البته هنوز رکورد سفر‌ها در سال 2019 شکسته نشده و ترکیه برای این‌موضوع برنامه‌ریزی کرده است.

 

روسیه با 10.5 درصد کل مسافران، صدر‌نشین است و بعد از آن بولگاری و ایران رتبه‌های بعدی را در تعداد مسافرانی که به ترکیه سفر می‌کنند، دارند. پرواز استانبول به تهران یکی از پروا‌زهای محبوب برای ایسرانی‌ها است و تعداد تور‌هایی که از ایران به شهر‌های مختلف ترکیه برگزار می‌شود این‌موضوع را تایید می‌کند.

 

قسطنطنیه,سفر به قسطنطنیه,سفر‌های تجاری به استانبول

سفر‌های تجاری به استانبول

 

سخن آخر

استانبول یکی از شهر‌های مهم ترکیه است که افراد زیادی برای کار و تفریح به آن سفر می‌کنند. ایرانی‌های زیادی نیز دوست دارند سفر‌های خارجی خود را به ترکیه بروند. استانبول به دلیل نزدیکی به ایران و امکان استفاده از انواع وسایل نقلیه برای سفر به آن، یکی از گزینه‌های محبوب برای ایرانی‌ها است. تور‌های بسیاری هم به مقصد این‌شهر برگزار می‌شوند که شما برای تفریح می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

البته اگر برای کار یا خرید هم به استانبول می‌روید استفاده از تور در بسیاری از هزینه‌های سفر شما کمک خواهد کرد. در این‌مقاله آماری را از سفر به استانبول در سال‌های اخیر بررسی کردیم. اگر دوست داشته باشید سهمی در بازار کاری ترکیه داشته باشید باید درباره این‌آمار‌ها اطلاعاتی را کسب کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024