آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

«علی‌اف» دستور اعلام وضعیت جنگی در جمهوری آذربایجان را صادر کرد/ ۵ عضو خانواده آذربایجانی در حملات ارمنستان کشته شدند



اخبار,اخبار بین الملل,رئیس جمهور آذربایجان
با شدت گرفتن تنش‌ها در قره‌باغ و پس از تصمیم پارلمان، رئیس جمهور آذربایجان دستور اعلام وضعیت جنگی در این کشور را صادر کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری ترند، الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان دستور اعلام وضعیت جنگی در این کشور را صادر کرد.

 

بر اساس اعلام رسانه های خبری، اقدام رئیس جمهور آذربایجان پس از آن صورت می گیرد که پارلمان این کشور ساعاتی پیش و با تشدید تنش های مرزی میان ایروان و باکو تصمیم گرفت در تعدادی از شهرها و مناطق این کشور حالت جنگی اعلام کند.

 

اعلام حکومت نظامی در جمهوری آذربایجان از وظایف وزارت کشور به شمار می رود.

 

۵ عضو خانواده آذربایجانی در حملات ارمنستان کشته شدند

خبرگزاری رویترز از قول مقامات جمهوری آذربایجان گزارش داد که در حملات توپخانه‌ای ارمنستان، پنج نفر از شهروندان غیرنظامی آذربایجان کشته شده‌اند.

 

رویترز به نقل از دادستان کل جمهوری آذربایجان نوشت که همه پنج تن از یک خانواده بودند که بر اثر حملات توپخانه‌ای منطقه مسکونی کشته شده‌اند.

 

نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از امروز یکشنبه بعد از گذشت هفته‌‌ها از آرامش نسبی در مرزهای یکدیگر، وارد دور جدیدی از تنش‌ و درگیری شده‌اند. دو طرف یکدیگر را به آغازگر درگیری متهم کرده‌اند.

 

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده که نیروهای این کشور دو بالگرد و سه پهپاد آذربایجانی را در واکنش به حملات باکو به مناطق مسکونی ساقط کرده‌اند. وزارت دفاع ارمنستان همچنین اعلام «حالت جنگی» کرده و از تمامی نیروهای خود خواسته است تا در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

 

فرماندهی نظامی جمهوری آذربایجان: نیروهای ارمنستان در آغ‌دره تسلیم شوند

بنا بر اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، فرماندهی نظامی این کشور از نیروهای ارمنستان در کلانتری آغ‌دره خواست برای جلوگیری از افزایش تلفات، تسلیم شوند.

 

این نهاد اعلام کرد که در صورت تسلیم شدن این نیروها مطابق کنوانسیون ژنو و قوانین بین‌المللی با آنها برخورد خواهد شد.

 

در ادامه آمده است که در صورت مقاومت نیروهای مذکور، افراد مسلح از پای درخواهند آمد.

 

پوتین خواستار توقف تنش‌ها در قره‌باغ شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با وی، در خصوص درگیری‌های اخیر میان نیروهای آذری و ارمنی در قره‌باغ، خواستار توقف این تنش‌ها شد.

 

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز یکشنبه اعلام کرد که این گفت وگوی تلفنی به ابتکار طرف ارمنی صورت گرفته و دو طرف درخصوص تشدید تنش ها در منطقه مناقشه قره باغ تبادل نظر کردند.

 

رئیس جمهوری روسیه در ارتباط با ازسرگیری درگیریهای گسترده در منطقه قره باغ ابراز نگرانی کرد.  

 

در این گفت و گوی تلفنی خاطرنشان شد که هم اکنون باید تمام تلاش های ممکن برای جلوگیری از گسترش دامنه رویارویی ها بکار گرفته و اقدامات نظامی متوقف شود.  

 

بامداد یکشنبه درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک از سر گرفته شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در حالی با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را به آغاز عملیات متهم کرد که نخست وزیر ارمنستان نیز اعلام کرد که جمهوری آذربایجان آغاز کننده حمله بوده است.

 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز یکشنبه در تماس های تلفنی با وزیران خارجه ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان، در مورد امکان پایان دادن به درگیریهای بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان رایزنی و گفت وگو کرد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------