۴۹ میلیون نفر در رای گیری زودهنگام آمریکا رای دادند/ سی ان ان: باید پیروز مناظره با ترامپ شد



اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات آمریکا
با پایان آخرین دور از مناظره دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه ، آمریکایی های بی توجه به آن، تاکنون نزدیک به ۵۰ میلیون نفر آرای خود را در رای گیری زودهنگام به صندوق های رای ریختند.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی «یو.اس.ای تودی» درارتباط با آخرین مناظره بین دونالد ترامپ و جو بایدن که شامگاه پنج‌شنبه (اول آبان ماه) در «نشویل» ایالت «تنسی» برگزار شد، نوشت: معمولا آخرین مناظره دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا پیامدها و تاثیراتی بر رای دهندگان بخصوص مردد آمریکایی داشته است، اما به نظر می رسد این مناظره تغییر چندانی نتوانسته است بوجود آورد.

 

یو.اس.ای تودی در ادامه نوشت: درحالی بایدن و ترامپ به آخرین مناظره انتخاباتی خود گام نهادند که بیش از ۴۸ میلیون و ۷۰۰هزار آمریکایی آرا خود را پیش از این مناظره به صندوق ها ریختند.

 

بنابراین گزارش تارنمای «آماری رای گیری انتخابات زودهنگام ۲۰۲۰ » آمریکا موسوم به «اِلکت پراجِکت» (electproject) تا این لحظه از اخذ ۴۹ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۸۹۷ رای خبر داد.

 

از این تعداد آرا، ۳۴میلیون و ۸۶۱هزار و ۱۶۸ رای توسط پست ارسال شده و ۱۴میلیون و ۴۵۲هزار و ۲۷۹ را نیز بصورت حضوری در صندوق های رای گیری انداخته شده است.

 

شبکه خبری سی ان ان نیز روز جمعه گزارش داد بنابر نظر سنجی این شبکه ، انجام آخرین مناظره بین جو بایدن و دونالد ترامپ تاثیر چندانی برروی مخاطبان و رای دهندگان آمریکایی نداشته است.

 

بنابر نظرسنجی سی ان ان، تنها ۲۱درصد اعلام کرده اند که با دیدن این مناظره متمایل به بایدن و ۱۴درصد نیز متمایل به ترامپ شده اند، اما ۶۴ درصد مخاطبان دراین نظرسنجی گفته اند که تمایلی به هیچ یک از این دو نداشته اند.

 

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

 

تحلیلگران و ناظران داخلی آمریکا این دوره از انتخابات را یکی از متفاوت ترین دوره های انتخاباتی در تاریخ این کشور می دانند.

 

***

 

سی‌ان‌ان بایدن را برنده آخرین مناظره اعلام کرد

شبکه تلویزیونی سی ان ان طی نظرسنجی که در آخرین مناظره ریاست جمهوری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به عمل آورد، جوبایدن نامزد دموکرات را برنده این مناظره اعلام کرد.

 

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: بنابر نظرسنجی این شبکه، ۵۳درصد بایدن را برنده آخرین مناظره دانسته اند، درحالی که تنها ۳۹ درصد دونالد ترامپ را برنده آن دانستند.

 

این شبکه خبری در ادامه اعلام نتایج این نظرسنجی افزود: بایدن در موضوعات مهمی همچون سیاست خارجی یا مقابله با شیوع ویروس کرونا نسبت به رقیب جمهوریخواه خود پیشتاز بود، اما در موضوع اقتصاد ترامپ با ۵۶ درصد در برابر ۴۴درصد بایدن، از وی پیشی داشت.

اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات آمریکا

 

سی ان ان افزود: نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که مناظره شب گذشته تاثیر بنیادی و چندانی بر روی مخاطبان و رای دهندگان آمریکایی نداشته است، چنانچه در پاسخ به این پرسش «دیدن این مناظره شما را ترغیب به رای دادن به کدام نامزد کرده؟»، تنها ۲۱درصد متمایل به بایدن و ۱۴درصد نیز به ترامپ تمایل داشتند؛ اما ۶۴درصد از ناظران این مناظره علاقه و تمایلی به هیچ یک از این دو نداشته‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------