آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

انتخابات کنگره آمریکا 2020 | پیروزی نخستین نماینده ترنس؛ راهیابی اولین نماینده ایرانی‌تبار به کنگره



اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات کنگره آمریکا 2020
برای نخستین‌بار در تاریخ آمریکا یک سناتور ترنس (تراجنسی) به مجلس سنای ایالتی دلاور راه یافته است.

به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، سارا مک‌براید که به عنوان سناتور ایالت دلاور انتخاب شده، بلندپایه‌ترین مقام منتخب ترنس‌جندر در تاریخ آمریکا تا امروز است.

 

خانم مک‌براید مدتی به عنوان کارآموز در دولت باراک اوباما کار کرده و در حال حاضر کرسی منطقه یک دلاور را در دست دارد که جمعیت آن اکثرا دموکرات هستند.

 

او که ۳۰ سال دارد در زمینه دفاع از حقوق دگرباشان جنسی (ال‌جی‌بی‌تی‌کیوها) فعال است و پیش‌تر سرپرست مطبوعاتی گروه کمپین حقوق بشر بوده که بزرگ‌ترین نهاد حمایت از حقوق این گروه در آمریکا است.

 

او موفق شد روز سه‌شنبه، سوم نوامبر، استیو واشنگتن، نامزد جمهوری‌خواه فعلی منطقه خود را شکست دهد تا جانشین هریس مک‌داول، نماینده دموکرات شود که از کرسی خود در کنگره کنار کشیده است.

 

خانم مک‌براید بعد از انتشار خبر پیروزی خود گفت: «امیدوارم پیروزی امشب من به یک کودک تراجنسی نشان دهد که دموکراسی در کشورمان به قدری بزرگ است که به او هم فضا می‌دهد».

 

پیش از سارا مک براید هم تایلور اسمال در انتخابات مجلس ایالتی ورمونت و همچنین استفانی بایرز در انتخابات ایالتی کانزاس برنده شده بودند و نخستین ترنس‌های تاریخ‌ساز در عرصه سیاسی ایالت‌های خود شده بودند اما خانم مک براید نخستین ترنس‌جندری خواهد بود که به کنگره فدرال آمریکا در واشنگتن راه پیدا می‌کند.

 

در اوکلاهاما هم مائوری ترنر به عنوان نخستین نماینده مجلس قانون‌گذاری ایالتی برنده شد که خود را فراجنس می‌داند؛ به این معنا که برای خود جنسیتی قائل نیست.

 

در نیویورک هم مونیار جونز و ریچی تورس توانسته‌اند نخستین دگرباشان سیاه‌پوستی باشند که به کنگره راه پیدا می‌کنند.

 

جوان ترین عضو کنگره 

در کارولینای شمالی، مدیسون کاتورن، جوان‌ترین نماینده راه یافته به کنگره آمریکا شد. او که یک جمهوری‌خواه است متولد دهه ۹۰ میلادی است و تنها ۲۵ سال دارد.

 

او که با اتهام آزارجنسی در خلال کارزار انتخاباتی خود روبروست، همین ماه اوت گذشته ۲۵ ساله شد تا به شرط سنی عضویت در کنگره برسد.

 

مدیسون کاوتورن بعد از پیروزی در انتخابات خطاب به لیبرال‌ها که معمولا مخالف نظرات محافظه کاران است گفت «حالا از خشم بگریید»

اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات کنگره آمریکا 2020

 

در ایالت جورجیا، مارجوری تیلور گرین که رسانه‌های آمریکا او را مدافع و حامی گروه کیو-انان معرفی می‌کنند به کنگره راه یافته است.

 

کیوانان جنبشی حاشیه‌ای و غیرمتعارف است که در فضای مجازی شدیدا سر و صدا کرده است، مخصوصا در ایالات متحده.

 

این جنبش در باور کانونی خود یک تئوری توطئه فراگیر و بی‌اساس دارد که می‌گوید دونالد ترامپ دارد مخفیانه با نخبگان شیطان‌پرستی که کودکان را مورد آزار جنسی قرار می دهند و در دولت، بازار و رسانه‌ها رخنه کرده‌اند، می‌جنگد.

 

با این حال، خانم تیلور گرین که ۴۶ سال دارد و دونالد ترامپ از او به عنوان چهره مستعد آتی جمهوری‌خواهان یاد کرده، گفته در باورهای قبلی خود «اطلاعات غلطی» یافته و بنا دارد حالا «مسیر دیگری» را پیشه کند.

 

او برای پیروزی در انتخابات محلی خود راه سختی نداشت چرا که رقیب دموکرات او خیلی زود صحنه رقابت را خالی کرد و کنار کشید.

 

دومین فضانورد وارد کهکشان سیاست شد

اما در ایالت آریزونا مارک کلی، فضانورد سابق و همسر گبی گیفورد، نماینده سابق کنگره که در جریان یک سوء قصد به سرش شلیک شد اما جان سالم به در برد، موفق شد با شکست سناتور جمهوری‌خواه، خود را به عنوان جانشین کرسی خالی سناتور جان مک‌کین معرفی کند.

 

با وجود این، او نخستین فضانوردی نیست که به فضای سیاست وارد شده است. جان گلن، فرماندار سابق اوهایو که در سال ۱۹۷۴ به این پست برگزیده شد هم یکی از فضانوردان ناسا بود.

 

مارک کلی که یک برادر دوقلو به نام اسکات دارد ۵۴ روزی به فضا سفر کرده است. برادر او هم یک فضانورد بازنشسته ناسا است.

 

آقای کلی روز چهارشنبه با انتشار عکسی به همراه همسرش گبی گیفورد، از حامیان خود تشکر کرد و گفت علت ورود او به دنیای سیاست همسرش بوده است.

 

خانم گیفورد پس از جان به در بردن از آن سوء قصد به یکی از فعالان برجسته قکنترل وانین سلاح بدل شده است. 

 

راهیابی اولین نماینده ایرانی‌تبار به کنگره آمریکا

استفانی بایس، نامزد ایرانی تبار حزب جمهوری خواه در اوکلاهاما، در انتخابات مجلس نمایندگان پیروز شده و به این ترتیب اولین ایرانی‌تباری است که به کنگره آمریکا راه می‌یابد.

 

اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات کنگره آمریکا 2020

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------