آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

وزیر کشاورزی دانمارک به دلیل کشتار راسوها استعفا داد



اخبار,اخبار بین الملل,,استعفای وزیر کشاورزی دانمارک
وزیر کشاورزی دانمارک به دلیل کشتار راسورها بدون رعایت موارد قانونی استعفا داد.

به گزارش عصرایران به نقل دویچه وله، پس از کشف یک ویروس جهش‌یافته کرونا نزد راسوهای سفید پرورشی در دانمارک، دولت دستور معدوم‌سازی میلیون‌ها سمور را صادر کرد. این تصمیم که فاقد مبنای قانونی بود، برای وزیر کشاورزی گران تمام شد. او پوزش خواست و استعفا داد. 

 

وزیر کشاورزی دانمارک در پی جنجال ناشی از کشتار میلیون‌ها راسو استعفا کرد. علت، اعتراض پارلمان به قلع و قمع عمومی راسوها و عدم توجه به جداسازی و حفظ حیوانات سالم بود. سوال احزاب چپ این بود که طبق چه ماده قانونی، خزهای پرورشی غیر آلوده نابود شدند.

 

موگس ینسن وزیر کشاورزی دانمارک که تنها دستور نخست‌وزیر را اجرا کرده بود، روز چهارشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی از این اقدام عذرخواهی کرد و از تسلیم استعفایش خبر داد.

 

طبق دستور خانم مته فریدرکسن، نخست‌وزیر دانمارک، بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون راسو به دلیل شیوع کرونا در ۲۶۷ مزرعه پرورشی این کشور باید در اسرع وقت از بین می‌رفتند. تحقیقات موسسه بهداشت دانمارک (SSI) نشان می‌داد که از بین ۱۱۳۹ مزرعه پرورش سمور سفید، یک چهارم آنها به ویروس آلوده شده‌اند.

 

نمونه‌هایی از ویروس جهش‌یافته کرونا در مزارع پرورش مینک در اوایل نوامبر مشاهده شدند موسسه نامبرده این ویروس را در رده "نگران‌کننده" طبقه‌بندی کرد و نسبت به عوارض و اثرات احتمالی آن در کارایی واکسن آتی کرونا هشدار داد.

 

اینک اداره غذا و داروی دانمارک می‌گوید همه راسوهای ۲۸۵ مزرعه از بین برده شده‌‌اند و بررسی‌ها در ۲۵ مرکز مشکوک دیگر ادامه دارد.

 

وزیر کشاورزی در حالی شغل خود را از دست داده که دولت دانمارک به پرورش دهندگان بیکار شده سمور تضمین داده که با بسته‌های مالی و حمایتی، مراقب معاش آنها باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------