شکایت از نتیجه انتخابات ۴ ایالت در دیوان عالی آمریکا/ ترامپ: در ایالت‌های چرخشی پیروز شده ایم



اخبار,اخبار بین الملل,بایدن و ترامپ
دادستان کل ایالت تگزاس از نتیجه انتخابات ۴ ایالت در دیوان عالی آمریکا شکایت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، «کن پاکستون» دادستان کل جمهوری‌خواه ایالت تگزاس امروز سه‌شنبه شکایتی را در دیوان عالی آمریکا از نتیجه انتخابات در ۴ ایالت تنظیم کرد.

 

پاکستون در این شکایت می‌گوید که نتیجه انتخابات در ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا، ویسکانسین و میشیگان باید بر خلاف قانون اساسی اعلام شود.

 

دادستان کل تگزاس این استدلال را مطرح کرده که مقامات انتخاباتی در این ۴ ایالت از ویروس کرونا به عنوان بهانه‌ای برای تغییر غیرقانونی قوانین انتخاباتی خود استفاده کرده‌اند.

 

در این شکایت آمده است «نتایج غیر قانونی انتخابات در ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا، ویسکانسین و میشیگان باید برخلاف قانون اساسی اعلام شوند.»

 

با این وجود مقامات ایالت جورجیا اعلام کرده‌اند «ادعا‌های مطرح شده از سوی دادستان کل تگزاس نادرست و غیرمسئولانه است.»

 

بیش از یک ماه از زمان برگزاری انتخابات آمریکا می‌گذرد، اما جنجال بر سر نتیجه این انتخابات همچنان ادامه دارد و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور بر این عقیده است که تقلب گسترده‌ای در انتخابات روی داده است.

 

ترامپ: در ایالت‌های چرخشی پیروز شده ایم

خبرگزاری صداوسیما نوشت: دونالد ترامپ در مراسم امضای فرمان اعطای اولویت به آمریکایی‌ها برای استفاده از واکسن کرونا قبل از ارسال آن به خارج گفت: اجازه دهید منتظر بمانیم و ببینیم چه کسی رئیس جمهور آینده آمریکا خواهد بود، زیرا ما در ایالت‌های چرخشی پیروز شده ایم.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------