ترامپ درخواست رسمی برای ارائه ادله خود در دادگاه استیضاح را رد کرد



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ
تیم حقوقی رئیس‌جمهور سابق آمریکا درخواست مدیران استیضاح برای ارائه دفاعیات ترامپ در خصوص اتهامات مطروحه علیه او در دادگاه استیضاح مجلس سنا را رد کردند.

به گزارش فارس، برخی نمایندگان کنگره از جمله «جیمی راسکین»، نماینده دموکرات ایالت مریلند در مجلس نمایندگان و مدیر اصلی جلسه استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا روز پنج‌شنبه در نامه‌ای رسماً از وی خواستند ادله خود در رد اتهامات مطرح‌شده علیه او در دادگاه استیضاح سنا را ارائه کند.

 

تیم حقوقی ترامپ به سرعت این دعوتنامه را رد کرد و گفته ارسال این دعوت‌نامه به معنی آن است که دموکرات‌ها قادر به اثبات ادعاهای خود درباره ترامپ نیستند.

 

به نوشته وبگاه خبری- تحلیلی «هیل»، راسکین با ارسال نامه‌ای به ترامپ و وکلای وی گفته ارائه این ادله از سوی ترامپ با توجه به اینکه او ادعاهای مجلس نمایندگان مبنی بر تحریک به شورش در حمله مرگبار ۶ ژانویه به کنگره را رد کرده ضروری است.

 

راسکین در نامه‌ای می‌نویسد: «شما، تلاش کرده‌اید با نادیده گرفتن ادله آشکار و متعدد موجود درباره اینکه قانون اساسی را نقض کرده‌اید، واقعیت‌های مهمی را انکار کنید. با توجه به آنکه شما این ادعاها را رد کرده‌اید با نوشتن این نامه شما را به ادای شهادت با یاد کردن سوگند در خصوص اقداماتتان در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱، قبل از برگزاری دادگاه استیضاح سنا یا در حین آن دعوت می‌کنم.»

 

راسکین از ترامپ خواسته دفاعیه یا شهادتنامه خود را تا روز دوشنبه هفته آینده به وی ارائه کند و در خصوص این دفاعیه نیز مورد باز‌پرسی قرار بگیرد.

 

وی گفته لزومی ندارد این شهادتنامه به صورت علنی یا در صحن مجلس سنا ارائه شود.

 

دو وکیل ترامپ به سرعت به این نامه پاسخ داده و نوشتند: «نامه شما فقط آن چیزی که برای همه معلوم است را ثابت می‌کند: شما نمی‌تواند ادعاهایتان علیه ترامپ را ثابت کنید.»

 

درخواست این قانونگذار آمریکایی در حالی مطرح شده که ترامپ در اولین استیضاح خود در سال ۲۰۱۹، شهادتنامه‌ای را ارائه نکرد.

 

ترامپ نخستین رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود که پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش دادگاه استیضاح وی در سنا برگزار می‌شود.

 

برخی از جمهوری‌خواهان مدعی هستند که به لحاظ قانونی نمی‌توان رئیس‌جمهوری را دوره او به پایان رسیده است مورد استیضاح قرار داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------