آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

هشدار وزیر دفاع عراق به نیروهای حشدالشعبی



وزیر دفاع عراق،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر دفاع عراق با تأکید بر اینکه نحوه بازداشت «قاسم مصلح» اشتباه بوده نسبت به تکرار حضور گروه‌های مسلح در خیابان‌های بغداد هشدار داد.

به گزارش ایسنا، جمعه عناد، وزیر دفاع عراق، با تأکید بر اینکه نحوه بازداشت قاسم مصلح، از فرماندهان حشد شعبی، اشتباه بوده نسبت به تکرار حضور گروه‌های مسلح در خیابان‌های بغداد هشدار داد.

 

او در مصاحبه با پایگاه عراقی «المربد» گفت نحوه بازداشت قاسم مصلح، فرمانده بلندپایه حشد شعبی، اشتباه بوده و بایست یکی از سران حشد با فرمانده کل نیروهای مسلح دیدار و موضوع را حل و فصل می‌کرد و افزود که نمی‌شود در برابر یک اشتباه با اشتباه دیگر ایستاد.

 

عناد گفت که قدرت‌نمایی و نشان دادن زور بازو کار غلطی است «به خصوص با ارتشی که توانایی جنگ با کشورهای دیگر را دارد و برخورد با ۴۰ خودرو غیر زرهی که چند آدم دور آن ایستاده‌اند برایش کار راحتی است.»

 

وی افزود که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همواره بر ضرورت کنترل بحران و جلوگیری از ریخته شدن خون افراد تأکید می‌کند اما برخی سکوت حکومت را حمل بر ترس کرده‌اند.

 

وزیر دفاع عراق گفت که دولت منافع کشور را در اولویت قرار داده و اگر درگیری میان نیروهای مسلح تابع حکومت با حشد که آن نیز تابع حکومت است رخ دهد اوضاع خطرناکی پیش می‌آید و افزود که کشور تحمل شهدا و زخمیان بیشتر را ندارد.

 

او هشدار داد که نباید حضور افراد مسلح در خیابان‌ها تکرار شود و گفت زشت است که نیروهای امنیتی کشور به جان هم بیفتند و افزود که برخی گروه‌ها در پی ایجاد فتنه در کشور هستند و می‌خواهند جنگ داخلی در عراق دربگیرد.

 

عناد ادعا کرد: «کسانی که فکر می‌کنند آزادسازی کشور از چنگ تروریست‌های داعش بدون نیروهای حشد شعبی ممکن نبود اشتباه می‌کنند، چون نیروهای ارتش نقش مهمی در عملیات آزادی عراق داشتند و حضور حشد فقط روند عملیات را تسریع کرد و بدون حملات هوایی پیروزی به دست نمی‌آمد.»

 

او تأکید کرد: در کنار همه گروه‌های حشد دربرابر داعش جنگیده‌ام و «آنها خودشان از توانایی‌های من در مدیریت عملیات خبر دارند و ما روابط بسیار خوبی داریم و من با حمایت آنان به وزارت دفاع رسیدم.»

 

وزیر دفاع عراق درباره پرونده قاسم مصلح گفت وی پس از بازداشت تحویل ستاد عملیات مشترک شده و کمیته‌ای مشترک از نهادهای امنیتی ارتش و وزارت کشور و حشد در حال تحقیقات با او هستند و افزود که بایست از دستگاه امنیت حشد خواسته می‌شد حکم بازداشت مصلح را اجرا کند.

 

او تأکید کرد که دستگاه نظامی و امنیتی عراق امروز قدرتمندتر از عراق در دهه ۱۹۹۰ است و ابراز امیدواری کرد که آنچه هفته گذشته رخ داد آخرین مورد از این دست باشد و گفت اگر چنین چیزی تکرار شود دولت به هیچ قیمتی حاضر نیست این وضعیت را بپذیرد.

 

وی اخبار منتشرشده درباره مصلح را تکذیب کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------