سخنگوی نیروهای مسلح عراق: حمله به فرودگاه اربیل و عین الاسد تروریستی و کار دشمنان عراق بود



سخنگوی نیروهای مسلح عراق،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی نیروهای مسلح عراق به حملات به پایگاه عین الاسد و فرودگاه اربیل واکنش نشان داد.

به گزارش انتخاب، سخنگوی نیروهای مسلح عراق در واکنش به حملات به پایگاه عین الاسد و فرودگاه اربیل در توئیتی نوشت: این اقدام نشان دهنده نقض آشکار تمام قوانین و حمله به حیثیت دولت و تعهدات بین المللی آن است، امنیت و حاکمیت کشور و سلامت شهروندان را هدف قرار داده اند.

 

وی در این باره نوشت: بار دیگر دشمنان عراق، از طریق حمله تروریستی جدید به فرودگاه اربیل و پایگاه عین الاسد وابسته به وزارت دفاع عراق، و قبل از آن نیز با حمله به مقرهای نمایندگی های دیپلماتیک که تحت حمایت دولت قرار دارند و نشان دهنده نقض آشکار تمام قوانین و حمله به حیثیت دولت و تعهدات بین المللی آن است، امنیت و حاکمیت کشور و سلامت شهروندان را هدف قرار داده اند.

 

او تصریح کرد: دولت عراق ضمن محکوم کردن و نکوهش این حمله شنیع، بر پیگرد قانونی متخلفان از قانون و برقراری امنیت به منظور آماده سازی شرایط برای برگزاری انتخابات عادلانه و منصفانه تأکید دارد.

 

یحیی رسول ادامه داد: تغییر واقعیت های کشورمان به سمت اصلاح و شکوفایی در سطوح مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نتیجه همبستگی مردم و انسجام نیروهای ملی ماست. انتخاب صلح و جنگ حق انحصاری دولت است زیرا این یک مسئولیت در برابر خدا، مردم و تاریخ است و نه اجتهادات گروهها، افراد یا روندهای خاص.

 

وی افزود: دولت بر مخالفتش با استفاده از اراضی عراق و امنیت شهروندانش به عنوان صحنه ای برای کنش ها و واکنش های دیگران، تاکید می کند.

 

این امر مستلزم خویشتنداری و احترام به نتایج گفتگوی استراتژیک است.

 

عصائب اهل حق: حمله پهپادی به اربیل در پاسخ به بمباران آمریکا علیه مواضع حشد شعبی بود

عصائب اهل حق عراق حمله پهپادی به فرودگاه بین‌المللی اربیل را پاسخ گروه‌های مقاومت عراق به بمباران اخیر آمریکا علیه حشد شعبی دانست.

 

به گزارش ایسنا به نقل از میدل ایست نیوز، عصائب اهل حق عراق حمله پهپادی به فرودگاه بین‌المللی اربیل را پاسخ گروه‌های مقاومت عراق به بمباران اخیر آمریکا علیه حشد شعبی دانست.

 

در همین رابطه، «سعد السعدی»، عضو دفتر سیاسی عصائب اهل حق در گفت‌وگو با پایگاه خبری شفق نیوز تصریح کرد: عملیات پهپادی شب گذشته به فرودگاه بین‌المللی اربیل در چارچوب پاسخی بود که گروه‌های مقاومت در قالب بیانیه هیئت هماهنگی این گروه‌ها به جنایت دولت آمریکا در حق فرزندان حشد شعبی، وعده آن را داده بودند؛ جنایتی که که آمریکا با بمباران موضع تیپ ۱۶ حشد در مرزهای عراق و سوریه مرتکب آن شد.

 

السعدی در پایان اظهار کرد: روزهای آینده شاهد افزایش روند عملیات ویژه علیه حضور نیروهای آمریکایی خواهیم بود تا آمریکایی‌ها به مصوبه پارلمان عراق در خروج از اراضی این کشور و احترام به حاکمیت عراق تن دهند.

 

مقامات اقلیم کردستان عراق پیشتر اعلام کرده بودند که فرودگاه بین‌المللی اربیل هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته که بدون خسارت چندانی موجب آتش‌سوزی مناطقی دور از تأسیسات فرودگاه شده بود.

 

وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که در جریان چنین حمله‌ای قرار گرفته اما اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که این حمله خسارتی در پی نداشته است.

 

«واین ماروتو»، سخنگوی نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق، نیز با انتشار توئیتی نوشت که در حدود ساعت ۲۳:۱۵ به وقت محلی یک پهپاد در نزدیکی پایگاه نظامی اربیل سقوط کرده و گزارش‌های اولیه نشان می‌دهند که این حمله خسارتی در پی نداشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------