آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

کاخ سفید: بایدن به پوتین درباره حملات باج‌افزاری هشدار داد



بایدن و پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شده رئیس‌‌جمهور آمریکا به همتای روسیه‌ای خود درباره حملات باج‌افزاری هشدار داد.

به گزارش فارس، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه درباره حملات باج‌افزاری هشدار داده است. 

 

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته جو بایدن به پوتین گفته اقدامات لازم را برای «دفاع از مردم» در برابر حملات باج‌افزاری انجام خواهد داد.

 

در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور بایدن، بر ضرورت اقدام روسیه جهت اقدام برای جلوگیری از فعالیت گروه‌های باج‌افزاری در آن کشور تأکید و خاطرنشان کرد متعهد به تداوم همکاری‌ها در خصوص تهدیدهای گسترده‌تر ناشی از جملات باج‌افزاری است.»

 

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه خاطرنشان کرده بایدن به پوتین گفت حتی اگر عاملان حمله بنا به دستور دولت روسیه عمل نمی‌کنند باز هم مسکو در این زمینه مسئولیت به عهده دارد. 

 

ماه پیش وزارت دادگستری آمریکا هشدار داد حملات سایبری، شرکت‌های این کشور و مشتری‌هایشان را تهدید می‌کند و لازم است این شرکت‌ها امنیت سایبری خود را تقویت کنند.

 

مسئله حملات سایبری در آمریکا بعد از حملات باج‌افزاری گسترده به یک شرکت خط لوله نفتی و یک عرضه‌کننده عمده گوشت داغ شد. 

 

 رسانه‌های آمریکا ماه پیش گزارش دادند حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شده است.

 

پیش از این نیز، شرکت خط لوله «کلونیال پایپ لاین» آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت و موجب فلج شدن سیستم انتقال سوخت به ایالات شرقی این کشور شد. کاخ سفید روسیه را مسبب تمامی این حملات دانسته است.

 

«آنی نوبرگر»،  معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امور سایبری در نامه‌ای خطاب به مدیران شرکت‌‌های خصوصی، مبارزه با حملات سایبری را جزو اولویت‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا دانسته اما گفته بخش خصوصی نیز از وظایف و مسئولیت‌های مهمی در این زمینه برخوردار است.

 

کاخ سفید در این نامه که به رویت روزنامه واشنگتن‌پست رسیده به شرکت‌ها چندین توصیه کرده و از جمله از آنها خواسته از داده‌هایشان فایل پشتیبان تهیه‌ کنند.

 

نوبرگر در این نامه نوشته است: «همه سازمان‌های باید بدانند که هیچ شرکتی فارغ از اندازه یا مقرش از حملات باج‌افزاری در امان نیست.»

 

حملات باج‌افزاری از ویروس‌هایی استفاده می‌کنند که اسناد موجود در یک دستگاه یا شبکه را رمزگردانی کرده و فعالیت آن را مختل می‌کنند. عاملان این نوع حملات سایبری سپس اقدام به باج‌خواهی در ازای ارائه داده‌ها می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------