آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

تداوم خراب‌کاری داعش در شبکه برق عراق



خرابکاری داعش در شبکه برق عراق،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ادامه خراب‌کاری در خطوط انتقال برق عراق نیروهای حشد شعبی را بر آن داشت تا از اهالی و ساکنان محلی برای مقابله با این اقدامات کمک بگیرند.

به گزارش تسنیم، یکی از مسئولان سازمان حشد شعبی عراق از اقدامات این سازمان برای جلوگیری از خراب‌کاری تروریست‌ها در سیستم انتقال برق این کشور خبر داد.

 

«صادق الحسینی»، سخنگوی محور حشد شعبی در استان دیاله (هم‌مرز با ایران) در این باره گفت: «حشد شعبی راهبردی را با هدف افزایش همکاری اهالی از ساکنان روستا و مناطق نزدیک به دکل‌های برق اتخاذ کرده و آن اختصاص خطوط تماس اضطراری مستقیم برای گزارش این خراب‌کاری‌ها و حوادث غیرمترقبه است».

 

او گفت که این خطوط تماس برای حفاظت از شش مدار انتقال برق تاکنون ایجاد شده و سازمان حشد شعبی به شهروندان به این دید نگاه می‌کند که او بخشی مهم از عملیات حفظ امنیت در مقابله با خراب‌کاری در دکل‌های برق است که توسط تروریست‌ها با هدف ضربه زدن به اقتصاد عراق صورت می‌گیرد.

 

اخیراً عناصر باقی‌مانده داعش دست به خراب‌کاری در دکل‌های انتقال برق در برخی از استان‌های عراق و هم‌مرز با ایران زده است که باعث اختلال در شبکه برق‌رسانی در عراق شده است.

 

«تحسین الخفاجی»، سخنگوی عملیات مشترک نیروهای مسلح عراق در گفت‌وگو با تسنیم هدف از این کار داعش را تلاش برای ایجاد روحیه در بین داعشی‌ها و دامن زدن به نارضایتی و اعتراضات مردمی دانست.

 

دقایقی پیش رسانه‌های عراق گزارش دادند که دو دکل انتقال برق در منطقه «الخنافسه» در استان بابل عراق هدف حملات خرابکارانه قرار گرفتند.

 

همزمان با تلاش‌ها برای حفاظت از خطوط انتقادل برق، فرماندهی عملیات استان البصره (جنوب) از نیروهای تحت امر و مقامات محلی خواست که امنیت بیمارستان‌های دولتی را تأمین کنند.

 

این دستور بعد از آن صادر می‌شود که آتش‌سوزی اخیر در بیمارستان امام حسین (ع) شهر الناصریه، مرکز استان ذی‌قار در جنوب عراق نزدیک به 100 نفر از بیماران کرونایی این بیمارستان را به کام مرگ کشاند و امروز نیز یک نوجوانی تلاش کرده، بیمارستانی را در استان بصره به آتش بکشد.

 

در همین ارتباط، عباس ابراهیم، مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان گفت که این کشور و عراق تا دو روز دیگر توافقات اخیر را اجرایی می‌کنند. به گفته وی تا دو روز دیگر عراق در مقابل دریافت خدمات مالی و پزشکی، یک میلیون بشکه نقت به لبنان که با بحران سوخت مواجه است، صادر کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------