حملات پهپادی به یکی از مراکز الحشد الشعبی در نجف اشرف/ آمریکا: حمله به نجف کار ما نیست



حملات پهپادی به یکی از مراکز الحشد الشعبی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
فرماندهی لشکر امام علی (ع) در حشد شعبی از دو حمله پهپادی به انبار مهمات خود در نجف خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، فرماندهی لشکر امام علی (ع) لشکر دوم حشد شعبی اعلام کرد که وقوع انفجار در انبار مهمات این لشکر ناشی از حمله پهپادی به یکی از اردوگاه‌های آن در استان نجف اشرف بوده است.

 

در بیانیه فرماندهی تیپ دوم لشکر امام علی (ع) در نجف اشرف آمده است که یکی از انبارهای مهمات اردوگاه الدیوک، در ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه و پس از آن در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

 

این بیانیه افزوده است که از ساعات ابتدایی صبح امروز و پیش از حمله به اردوگاه مذکور، عملیات شناسایی وجود داشته است.

 

همچنین فرماندهی تیپ دوم لشکر امام علی (ع) در بیانیه‌ای در تکمیل بیانیه نخست درباره حمله پهپادی به مقر این تیپ در نجف اشرف به مجروح شدن سه نفر از نیروهای خود در این حمله اشاره کرد.

 

در بیانیه تکمیلی آمده است: در پی آتش سوزی در انبار مهمات یکی از اردوگاه‌های این لشکر در نجف اشرف، فرماندهی تیپ دوم لشکر امام علی در حشد شعبی به فرماندهی شیخ طاهر خاقانی، از تشکیل کمیته‌ای از فرماندهی ستاد عملیات فرات مرکزی در حشد شعبی برای بررسی جزئیات و پیامدهای انفجارهای صورت گرفته در اردوگاه الدیوک در ۲۰ کیلومتری غرب استان خبر می‌دهد.

 

فرماندهی تیپ دوم لشکر امام علی (ع) همچنین اعلام کرد که سه نفر از نیروهای خود در پی این حملات مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

 

این در حالی است که واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق خبر داد که ستاد عملیات مشترک عراق در پی انفجار در انبار مهمات یکی از گروه‌های حشد شعبی، کمیته تحقیقات برای اطلاع از جزئیات این حادثه تشکیل داد.

 

در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی آمده است: کمیته تحقیقاتی در پی انفجار انبار مهمات لشکر امام علی در حشد شعبی در استان نجف اشرف، برای بررسی دلایل انفجار و مشخص کردن مسئولیت‌ها و اتخاذ اقدامات قانونی در خصوص هرگونه تقصیر تشکیل شد.

 

در ادامه بیانیه آمده است: کارشناسان فنی در محل حادثه مشخص کردند که انفجار ناشی از بد انبار شدن مهمات همراه با افزایش شدید گرمای هوا بوده است و تیم‌های دفاع مدنی در حال حاضر در محل حادثه هستند و سامانه‌های پدافند هوایی نیز هیچ گونه پهپاد یا شی دیگری را در محل حادثه رصد نکردند.

 

پیش از این یک منبع امنیتی از وقوع انفجارهایی در انبار مهمات کتائب امام علی (ع) در نجف خبر داده بود.

 

ائتلاف آمریکایی: حمله به نجف کار ما نیست

ایرنا نوشت: ائتلاف آمریکایی در عراق می گوید ظرف ۴۸ ساعت گذشته حمله ای در عراق و سوریه نداشته است و همزمان، هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق با وجود بیانیه تیپ امام علی (ع) مبنی بر حملات مکرر پهپادی، ادعا کرد این انفجار نتیجه انبار کردن نادرست مهمات و افزایش درجه حرارت بوده است.

 

وین مارتو سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق در توییتی نوشت: ائتلاف و ایالات متحده آمریکا در ۴۸ ساعت گذشته هیچ حمله ای در عراق و سوریه انجام نداده اند.

 

این در حالی است که منابع نزدیک به مقاومت عراق می گویند این حملات پهپادی را رژیم صهیونیستی انجام داده است.

 

در همین حال، هسته اطلاع رسانی عراق مدعی شد این انفجارها ناشی از انبار کردن نادرست مهمات و افزایش حرارت هوا رخ داده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------