آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

آمریکا: همچنان آماده گفتگوی بدون پیش شرط با کره شمالی هستیم



سخنگوی وزارت خارجه امریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: واشنگتن همچنان آماده گفتگو با کره شمالی است. وی گفت: "هدف ما خلع سلاح کامل هسته ای شبه جزیره کره است و ما همانطور که گفته ایم برای ملاقات با مقامات کره شمالی بدون پیش شرط آماده هستیم."

به گزارش ایسنا به نقل از یونهاپ، پیونگ یانگ تاکنون به پیشنهادات دولت بایدن برای گفتگو هیچ واکنشی نشان نداده و از مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا از اوایل سال 2019 خودداری کرده است.

 

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده "پیشنهادات ویژه ای برای گفتگو" در ارتباطات خود با کره شمالی ارائه کرده و امیدوار است که کره شمالی به این پیشنهادات پاسخ مثبت دهد.

 

وی پس از بازگشایاعلام ی کانال های ارتباطی مستقیم کره شمالی با کره جنوبی پس از 55 روز تعلیق ، بار دیگر بر حمایت آمریکا از گفتگوی بین دو کره تأکید کرد. این سخنگو با اشاره به نام کره جنوبی به عنوان جمهوری کره ، گفت: "ما از گفتگو و تعامل بین کره ای و همچنین همکاری حمایت می کنیم و به کار با شرکای خود در جمهوری کره ادامه می دهیم."

 

کره شمالی خطوط ارتباطی بین دو کره را در ماه ژوئیه پس از 13 ماه تعلیق احیا کرده بود ، اما پس از حدود دو هفته در ماه اوت دوباره آنها را بست.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین بر لزوم اجرای کامل تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی تأکید کرد و در عین حال از پیونگ یانگ خواست تا از قطعنامه های سازمان ملل در منع  آزمایش یا توسعه سلاح های کشتار جمعی پیروی کند.

 

ند پرایس در واکنش به انتقاد کره شمالی از شورای امنیت سازمان ملل به دلیل تشکیل جلسه اضطراری در هفته گذشته برای بحث در مورد پرتاب موشک های اخیر گفت: ما همچنان از نقض مکرر قطعنامه های شورای امنیت توسط کره شمالی نگران هستیم و بر ضرورت رعایت کامل قطعنامه های شورای امنیت و اجرای کامل همه تحریم های موجود سازمان ملل تاکید می کنیم.

 

جن ساکی ، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز  گفت: ما البته هرگونه پرتاب موشکی غیرقانونی را که برای منطقه و جامعه بین المللی بی ثبات کننده است محکوم می کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------