آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

تصمیم تاریخی پاپ؛ یک زن برای اولین بار معاون دبیرکل واتیکان شد



معاون دبیرکل واتیکان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
یک زن برای نخستین بار در تاریخ از سوی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان به سمت معاون دبیرکل واتیکان منصوب شد که دومین مقام مهم در این دولت محسوب می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، «خواهر رافائلا پترینی»، زن ۵۲ ساله ایتالیایی به موجب تصمیم پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان به سمت معاون دبیرکل دولت واتیکان منصوب شد که این تصمیم تاریخی پاپ حاکی از تمایل وی برای ایجاد برابری جنسیتی در کلیسا است. پاپ فرانسیس همواره گفته است که هیچ دلیلی نمی‌بیند که یک زن به پست‌های ارشد و برتر در واتیکان دست نیابد.

 

این روزنامه فرانسوی افزود: راهبه ۵۲ ساله ایتالیایی به عنوان دبیر کل، مسئولیت نظارت بر عملیات اداری از جمله موزه های واتیکان، اداره پست و پلیس را بر عهده خواهد داشت. به این ترتیب وی بلندمرتبه ترین زن در کوچکترین دولت جهان است. موقعیت جدید «خواهر پترینی» را می‌توان با جایگاه معاون فرماندار یک ایالت یا معاون شهردار در یک شهر مقایسه کرد.

 

به نوشته لوفیگارو، انتصاب «خواهر پترینی» در چنین سمتی، دنباله تغییر نگرش و سیاست هایی است که در چند سال اخیر از سوی پاپ فرانسیس ۸۴ ساله دنبال شده است. گرچه «پترینی» نخستین زنی نیست که از سوی پاپ در سمت رسمی گماشته می شود و پیش از او نیز خانم «ناتالی بکر» فرانسوی به عنوان معاون امور اسقف ها منصوب شده بود و یا زنان دیگری نیز برخی سمت های ارشد را عهده دار بوده اند اما تاکنون هیچ زنی در چنین پست بلندمرتبه ای قرار نگرفته بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------