طالبان: از سال ۱۴۰۱ تاریخ رسمی قمری، عید نوروز و زبان فارسی ممنوع!



ممنوعیت های جدید در افغانستان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
علی میثم نظری، سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان با انتشار عکس دفتر بمب‌گذاران انتحاری در وزارت دفاع تروریست‌های طالبان موسوم به امارت اسلامی نوشت این اقدام موجب عادی سازی یک گروه تروریستی شده و به همه تروریست‌ها در سراسر جهان مشروعیت می‌بخشد.

به گزارش بهارنیوز، بخشنامه‌ی جدیدی توسط طالبان منتشر شده که طبق آن از سال ۱۴۰۱ تاریخ رسمی از شمسی به قمری تغییر تا به خیال خام خود عید نوروز را حذف کنند! همچنین نوشتن تابلوهای ادارات و اعلانات و دستورات و احکام دولتی همه به زبان پشتو خواهد بود و هرگونه اعتراض به این تغییرات با پیگرد مواجه می‌شود!

 

سفارت افغانستان در ایتالیا: سفیر خودخوانده طالبان را بیرون انداختیم 

سفارت افغانستان در ایتالیا می‌گوید که یکی از کارمندان پیشین این سفارت که خود را سفیر حکومت طالبان برای ایتالیا معرفی کرده بود، امروز سه‌شنبه، (۱۴ جدی) به گونه‌ی غیرقانونی وارد سفارت شده و به سفیر کنونی افغانستان در ایتالیا حمله کرده اند. در اعلامیه‌ای سفارت افغانستان در روم از این شخص به‌نام محمد فهیم کشاف یاد شده و تاکید شده که او قبلن به دلیل «تمرد به نظام و ارزش‌های جمهوری اسلامی افغانستان» از وظیفه اخراج شده بود.

 

در اعلامیه سفارت هم‌چنین آمده که محمد فهیم کشاف، خود را سفیر جدید طالبان معرفی کرده و پیش از این نیز طالبان، مکتوب‌هایی را در پیوند به ادامه کار این شخص به سفارت افغانستان در روم فرستاده بود.

 

سفارت افغانستان که این حمله را یک «اقدام غیرقانونی» می‌خواند و می‌‌افزاید که به شخص سفیر هیچ آسیبی نرسیده است و فرد مهاجم با کمک پولیس ایتالیا از محوطه سفارت بیرون انداخته شده‌است. سفارت افغانستان در ایتالیا تاکید می‌کند که این سفارت به‌شکل سابق به امور کاری خویش ادامه می‌دهد.

 

برادر نظامی پیشین: طالبان در بغلان به‌ گونه‌ی بی‌رحمانه برادرم را کُشتند

صدیق‌الله محمدی، برادر شفیق‌الله محمدی به آماج می‌گوید که نیرو‌های طالبان چهار روز پیش شب‌هنگام برادرش را در خانه‌ شان واقع شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان بدون دلیل ک‍ُشتند و خواهرش را زخمی ساخته‌اند. او می‌افزاید که خواهرش اکنون در حالت کوما قرار دارد.

 

برادر مقتول تصریح می‌کند: «طالبان نیمه شب به خانه ما آمدند و تقاضای سلاح کردند، بعد برادرم را بی‌رحمانه کُشتند و وقتی خواهرم خواست مانع شود، خواهرم را زخمی کردند و اکنون در شفاخانه به حالت کوما به سر می‌برد.»

 

به گفته‌ی او شفیق‌‌الله هفت سال پیش در نظام کار می‌کرد، اما طالبان به‌بهانه‌ی گرفتن سلاح خانه‌ شان‌را متلاشی کرده‌اند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------