آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

«محمد الحلبوسی» برای بار دوم رئیس پارلمان عراق شد



محمد الحلبوسی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
بعد از پاپان شمارش آراء نمایندگان عراق برای تعیین رئیس پارلمان این کشور، محمد الحلبوسی، رئیس سابق پارلمان با ۲۰۰ رأی، دومین بار به عنوان رئیس قوه مقننه عراق انتخاب شد.

به گزارش تسنیم، رأی گیری برای تعیین رئیس پارلمان عراق در اولین جلسه آن امروز یکشنبه به پایان رسید و محمد الحلبوسی برای دومین بار رئیس پارلمان این کشور انتخاب شد.

 

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در جریان رأی گیری برای تعیین رئیس پارلمان که رقابت بین «محمد الحلوبسی»، رئیس سابق پارلمان و «محمود المشهدانی»، رئیس سِنی پارلمان بود، 228 نفر از 329 نفر شرکت کردند.

 

حلبوسی به توجه به حمایت‌های کردها، سنی‌ها و ائتلاف جریان الصدر به رهبری مقتدی الصدر بیشترین اقبال را برای ریاست پارلمان داشت.

 

نتایج شمارش دستی آراء بدین شرح است:

محمد ریکان الحلبوسی: 200

محمود المشهدانی: 12

آراء باطله: 16

 

اولین جلسه پنجمین دور از پارلمان عراق قرار بود امروز ساعت یازده به وقت بغداد شروع شود که بعد از سه بار به تعویق افتادند، نهایتا ساعت چهار بعد از ظهر آغاز شد.

 

در ابتدا محمود المشهدانی به عنوان مسن‌ترین نماینده، رئیس سنی پارلمان انتخاب شد ولی به دلیل یورش به وی و مصدومیتش، به بیمارستان منتقل شد و نهایتا بعد از امتناع دومین رئیس سنی پارلمان، «خالد الدراجی»، جلسه را از سر گرفت.

 

ائتلاف دولت القانون به ریاست نوری المالکی گفته که به این اقدام پارلمان نزد دادگاه فدرال شکایت خواهد کرد. خود مشهدانی نیز از تخت بیمارستان گفته که «من رئیس سنی پارلمان هستم و بدون اجازه من جلسه نمی‌تواند از سر گرفته شود.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------